hampi - Reisverslag uit Udipi, India van annechientabak - WaarBenJij.nu hampi - Reisverslag uit Udipi, India van annechientabak - WaarBenJij.nu

hampi

03 Januari 2013 | India, Udipi

lieve mensen!

De laatste twee dagen in Anjuna, Goa, gingen we naar een trance party en een hiphop club. De club was een soort tropisch oerwoud met zelf een zwembadje. Het was ladies night dus de entree was gratis voor vrouwen, en de grote grap was dat ook de drankjes gratis waren...

AC in de sleepersbussen is overbodig ontdekten we nadat we de eerste keer bevroren op weg naar Hampi. De wegen heir zijn zo slecht dat als je in zo'n bus ligt het net voelt als een achtbaan en je steeds bijna uit je bed rolt. Maar ik vond het geen probleem en sliep er prima bij.
Hampi was super leuk! Een rotsachtig gebied met overal tempels en heuvels en rivieren. Het lijkt net of de enorme stenen die overal liggen daar zo zijn neergesmeten uit de lucht, heel apart en mooi landschap.
In de bus ontmoetten we een meisje uit Malta, Hanna. Samen zochten we een guesthouse en hebben we twee dagen doorgebracht.we besloten ons in het verkeer te wagen en hebben twee brommertjes gehuurd. Beetje rondgetoerd en alle tempels bekeken! Aangezien ik het na 2 tempels wel gehad had met de warmte en alle ruine tempels op elkaar gingen lijken, vond ik gelukkig het rondrijden op zo'n brommertje nog wel heel leuk!
Pampa, de verhuurder van de brommers, heeft ons de volgende dag een beetje rondgeleid. We zijn om 5am opgestaan om een zonsopgang te bekijken vanaf het dak van de tempel op de hoogste berg in Hampi. Zo'n half uur klimmen over de rotsen. Boven zaten veel apen, en eentje stal ons water!
Daarna werden we uitgenodigd bij de zus van Pampaen hebben we op de grond voor het eerst met onze handen gegeten. Ze prakken de rjist en de curry door elkaar en rollen er in de hand balletjes van. Het was erg vermakeljk maar we mochten niet lachen want dast is slecht voor de vertering. Na de lunch nam pampa ons mee naar een waterval waar we lekker zaten en een watergevecht hebben gehouden.

Een andere dag in Hampi zochten we op de scooter een meer waar mensen ons over hadden verteld. We reden echter 10 km te ver, waardoor we wel heel leuk een stuk van het platteland konden zien. Zo raar dat 10 km buiten Hampi geen toeristen meer waren, en we echt een attractie waren, terwijl hampi vol is met toeristen.
Daarna naar een wildlife sanctuary gegaan om zwarte beren te zien. Stelde niet veel voor, 5 zwarte stipjes in de verte... Dat was in Canada wel anders! Op de terugweg kregen we motorles van Pampa. Voor het eerst motor gereden!! :)

zover maar even voor nu, anders wordt het zo'n lang verhaal in 1 keer... :P

over een paar dagen de rest!
en een gelukkig nieuw jaar voor iedereen!

liefs Anne

Actief sinds 10 Maart 2010