Mekong delta en Kitesurfen - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van annechientabak - WaarBenJij.nu Mekong delta en Kitesurfen - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van annechientabak - WaarBenJij.nu

Mekong delta en Kitesurfen

Door: Anne&Sjoske

07 Februari 2013 | Vietnam, Mui Ne

Hallo allemaal,

Na Saigon zijn we op een scootertje de mekong delta doorgecrost. Over kleine plattelandspaadjes en hobbelweggetjes, door dorpjes en met lokale veerboten de rivieren overgestoken. De meeste mensen in de kleine dorpjes hadden nog nooit een toerist gezien, en zodra we stil stonden ontwikkelde zich een menigte om ons heen om onze blanke huid aan te raken en om vrolijk Vietnamees tegen ons te kletsen. Er waren vele mooie tempels en mooie natuur. In de stadjes waar we doorheen reden wapperden ook overal communistische vlaggen (rood, met zo’n sikkeltje), dat was wel opvallend. We begonnen aan het verkeer te wennen, zelf gewoon ook lekker toeteren als je wil inhalen of om te laten weten dat je er bent. Als ik mijn rijbewijs in Nederland ga halen zal het wel even wennen zijn dat ik de toeter niet mag/hoef te gebruiken. Het voelde heel lekker vrij om helemaal zelf te weten waar we heen wilden, onafhankelijk van openbaar vervoer, niet engels sprekende vietnamezen, of iets anders.

Weer terug in Saigon, hebben we de bus genomen naar Mui Ne, een strandplaatsje. En hier zijn we blijven steken! Onze plannen blijven veranderen… Zonder enig plan kwamen wij aan. We begonnen met kitesurf lessen, vervolgens al een 2e hands kite gekocht en van plan hier twee weken te oefenen en te zonnen. Het is een super leuke en uitdagende sport maar ook wel moeilijk. We zijn nu klaar met de lessen en gaan zelf verder met oefenen om op de plank te staan… We hebben in ieder geval genoeg voorbeeld. Elke dag is het water een mierenhoop van kitesurfers, en sommigen kunnen het super goed! Een vietnameze leraar van onze school kan echt 10m hoog springen en het lijkt net of hij een aantal seconden vliegt! Heerlijk om naar te kijken als je moe bent van het oefenen.

We zijn na India ook een beetje moe geworden van het rondreizen, dus vinden het lekker om een tijd op dezelfde plek te zitten. Contact maken met moeilijk engels sprekende mensen waar je iets van nodig hebt, en steeds in een andere cultuur leven was super leuk maar ook vermoeiend. Misschien omdat dit onze eerste reis is dat we na 2 maanden wel toe zijn aan een pauze. Nu houden we vakantie. De sfeer is hier gezellig, veel backpakkers of mensen die hier voor het seizoen zijn. Overdag liggen we op het strand op de wind te wachten, als de wind komt gaat iedereen kiten. Daarna rond 5 naar huis, paar uur thuis, dan uit eten en vervolgens nog een drankje doen en uit! Echt relaxt leventje…

Ik post pas foto’s als ik op mijn plank kan blijven staan haha!

Liefs, Annechien

• 07 Februari 2013 - 21:48

Oma:

Hallo Annechien, Groetjes van oma voor een avontuurlijke kleindochter. Lekker genieten meid dan kan je er volgend jaar goed tegenaan. Wat zou opa genoten hebben als hij je verslagen had kunnen lezen.
    Hij hield (net als ik) ook zo van dat reizen en trekken. Je bent dus erfelijk belast.
    Veel liefs van oma.

• 11 Februari 2013 - 19:03

Robbert:

Hey Annechien,
    Even twee weken niet opletten en je zit weer in een nieuw werelddeel. Ik snap wel dat je vakantie moet houden van al het reizen, het lijkt me inderdaad heel erg zwaar :p
    By the way, is dat een echte krokodil op de foto? Heb je het geproefd? Hoe smaakt het?
    Groetjes vanuit de sneeuw,
    Robbert