Cameron highland, KL en sweet home! - Reisverslag uit Balloo, Nederland van annechientabak - WaarBenJij.nu Cameron highland, KL en sweet home! - Reisverslag uit Balloo, Nederland van annechientabak - WaarBenJij.nu

Cameron highland, KL en sweet home!

Door: sjoske&anne

06 Maart 2013 | Nederland, Balloo

Cameron highlands en KL.

Hallo Allemaal!

Hier is dan het laatste verslag… aan alles komt een eind, en ik zit alweer lekker thuis in mijn kamertje.
We hebben vier dagen doorgebracht in de Cameron Highlands, een gebergte in het noorden. Drie dagen wandelingen gemaakt en onze conditie weer wat opgehaald. We bleven maar Indisch eten, en omdat Maleisië voor 35% uit Indiërs bestaat zijn er genoeg Indische restaurantjes. Wandelen door de jungle was super mooi! Er was een mooie waterval en de natuur en vogels zijn heel anders dan in Nederland.
Ons plan was om naar de Gua Tempurung grotten te gaan, maar eenmaal in het dorpje vlakbij aangekomen, bleken hier geen guesthouses en hotels te zijn. Alleen 7 km verderop een aantal jungle resorts. Al liftend zijn we daar heen gegaan en het was echt een enorme flop. Allemaal bamboe hutjes waar we enorm veel voor moesten betalen. Er was geen bed, alleen een matras en de activiteiten die bij het ‘pakket’ zaten waren wandelen en zwemmen in de rivier. Ze vroegen meer dan we ooit voor een kamer hebben betaald, en dus zijn we snel weer terug gelift en doorgereisd naar Kuala Lumpur. We konden er gelukkig goed om lachen! In Kuala Lumpur in het backpakkers district beland en weer lekker op de straat gegeten en gedronken. Voor de volgende dag hadden we een couchsurf adres gevonden. Een jonge man nam ons mee naar een rivier en na een half uur wandelen in de jungle kwamen we bij een mooie waterval. We konden zwemmen, maar ook van de rotsen springen en duiken. Lekker salto’s proberen en gekke foto’s maken dus! Bovendien, als je moe was, kon je in het water op een rots gaan zitten en kreeg je een gratis vissen behandeling voor je benen. Die vissen eten de oude huid op, en het kietelt heel erg als ze steeds tegen je benen aankomen…
De volgende dag zijn we naar de Batu Grot geweest, een enorme ruimte die tevens als hindoe tempel dient. De rest van de dag over lokale marktjes gezworven en wat geshopt.
Op onze laatste dag hebben we weer lekker geshopt in alle enorme winkelcentra in Kuala Lumpur, lekker pisang goreng (gebakken banaantjes, heel lekker!) gegeten, en nog een laatste beetje zon gevangen.
Om 12 uur ’s nachts zijn we in het vliegtuig gestapt, en 13 uur stilgezeten op weg naar Amsterdam. Nu heb ik net mijn tas uitgepakt, alle mooie spullen die we op onze reis hebben verzamelt bekeken en alle mooie gebeurtenissen nog eens langsgegaan. De reis was geweldig, we hebben zoveel lieve, aardige, hulpvolle mensen ontmoet dat ik bang ben dat ik ze niet allemaal kan onthouden. Thuis zijn is fijn en vertrouwd, maar stiekem kijk ik al weer een klein beetje uit naar een nieuwe reis.
Zin om iedereen weer te zien! Aarzel niet om langs te komen of een afspraak te maken, zondag vier ik mijn verjaardag, dus als je zin hebt in een stukje taart ben je ook welkom!

Liefs, Annechien

Actief sinds 10 Maart 2010