Lundi 13-4 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van annechientabak - WaarBenJij.nu Lundi 13-4 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van annechientabak - WaarBenJij.nu

Lundi 13-4

Door: annechientabak

Blijf op de hoogte en volg

13 April 2010 | Frankrijk, Parijs

Bonjour!

Ik ga weer verder vertellen over mijn gebeurtenissen hier...
Eerst wat over de talen:
Het spreekt voorzich dat ik natuurlijk vloeiend frans kan praten, al na de eerste week! Het enige probleem is dat de 'echte' fransen me niet begrijpen... Dat komt omdat je zo snel iets verkeerd uitspreekt! Alle klanken lijken zoo op elkaar, maar als je iets verkeerd uitspreekt betekent het opeens heel wat anders !
Ik wilde zeggen: dat is waar (het ging erover dat de fransen altijd honger hebben, want ze eten de woorden op)
maar toen zei ik niet c'est vrai (dat is waar), maar c'est frais (dat is vers). Het is bijna het zelfde, maar betekent heel wat anders... nou ja, enzovoorts ..
iets anders leuks met de taal is dat in de klas iedereen probeert Nederlands te praten. En het grappige is dat ik het meestal niet versta, dat ik denk dat ze een andere taal proberen te praten, en dat ik mijn best moet doen het te begrijpen...
Maar dan komt in de pauze opeens Frederik naar me toe samen met Lin en dan zegt ie tegen LIn in het duits 'ja? zal ik mijn zin zeggen?' en tegen mij 'opgeklopte room' alsof het heel belangrijk is... of 'voor op uw boterham, echte luikse stroop, een echte lekkernij' dat soort zinnen zijn het steeds. Dat lezen ze op de verpakkingen van het broodbeleg, veel staat ook in het Nederlands erop. En ze zeggen het met zo'n raar accent dat het erg lachwekkend is. Ursula zei bijvoorbeeld 'aarde droeg get in gaar sroot, zonlicht brakt et gijp en goot' en 'vaart miendern, spaart kienderen'.
Nou ja, ik praat vastook heelraar duits want als ik iets in het duits zeg, bijv. musclekater (spierpijn) dan begrijpen ze me pas na 3 keer.

Deze zondag was heel leuk! We hebben gepicknickt en gewandeld en een kerkje bekeken. We waren met een grote groep, Mary Lou was er ook met Lin en Frederik. En er was nog een meisje hier voor het weekend, Maryn.
We hebben veel lol gehad, en we hebben ook veel leuke foto's gemaakt! Ik heb er al twee geplaatst.
Het was ook een heel mooi dorpje met een hele mooie omgeving!

Gister bleek de verjaardag van Julian te zijn, maar dat wisten Sebastian en ik niet. Daar kwamen we 's ochtends achter. 's Middags kwamen Mary Lou, haar drie kinderen (die in het weekend niet thuis zijn) en Lin en Frederik langs om het te vieren, was heel gezellig! Hij is 50 geworden, we hadden 50 kaarsjes op de 1e taart gezet, (ja, er was ook nog een 2e) en hij kreeg ze na de 3e keer pas uit, met hulp van Mary Lou en Hortense.

Op school is het heel leeg, want iedereen heeft vakantie, alleen de sejour is op school. maar vandaag was het heel leuk! We gingen namelijk 's middags naar La Caille ( het huis van Freek en Conny), en daar gingen we volley ballen en eten. Dat was super gezellig!

Morgen ga ik met een paar anderen waarschijnlijk naar Moulins, dat wordt vast wel leuk!!! :)

En we hebben trouwens weer bezoek, ik geloof dat het familie van Julian is. Het is een vrouw en haar zoon, ze blijven een paar dagen. Maar dat is geen probleem, ze zijn heel aardig. Ze kunnen ook duits praten, dus Sebastian is helemaal blij!

Groetjes,
Annechien

  • 13 April 2010 - 20:18

    Helene:

    Hee meid!
    klinkt super gezellig!
    mail je me nog over hoe het Moulins was? En natuurlijk wil ik ook nog de details weten over hoe het nu op school gaat(:
    morgen haal ik een headset dus dan kunnen we (eindelijk) praten op skype ipv alleen maat chatten(: nu ga ik eerst maar eens slapen.
    we spreken elkaar snel weer!
    kus

  • 14 April 2010 - 15:56

    Vera:

    Hee anne
    het klinkt echt allemaal zo leuk!
    go wat een verrassing, dat is het anders nooit
    de volgende keer gaan helene en ik ook gewoon mee, het is zo leuk! tenminste zo klinkt het :D
    veel plezier meid
    we missen je!

    xx (L) loveu

  • 14 April 2010 - 16:06

    Ta Petite Souer (S):

    heeey
    wat leuk dat je zo veel beleefd. Ik wou je al een hele tijd vragen wat er nou in al je cadeautjes zat, die van ons en die van helene en vera, ik ben daar best nieuwschierig naar. en draag je je trui van je vriendinnen wel eens naar school? dan kunnen ze daar die zinnen ook gaan oefenen met uit spreken.
    liefs je kleine zusje Sarah.
    ps. ik heb aan Maritza gevraagd of als jij weer terug was we dan samen bij haar konden werken en dat kon, dan kan ik gewoon op 1 dag in de week drie uur werken.

  • 14 April 2010 - 18:11

    Ilse:

    Hee meiske!
    Klinkt allemaal weer superleuk! volgens mij lig je echt dubbel om die taalverschillen, ik wel ;)
    mreh, hoezo heeft iedereen vakantie behalve jullie? dat snap ik niet... :O
    viel spass in/bij (wat is het?) Moulins!
    much liefs

  • 14 April 2010 - 18:12

    Ilse:

    Oh, ook leuk om te kunne zien over hoeveel dagen je terug bent :D staat nu op 59, ik kan beginnen met afstrepen ;)

  • 14 April 2010 - 21:37

    Sandra Sikkenga:

    Heee meid.

    ik zie dat het leuk is.
    ik snap niet dat jij frans kan haha
    ik snap er niks van.

    ik hoop dat we elkaar snel een keertje weer zien op de manege. maar dat zou nog wel even duren

    xx. Kus.

  • 16 April 2010 - 13:07

    Rosa:

    hee Anne, klinkt allemaal super leuk!!
    haha mis je ons nog wel een beetje??(A)
    leuke foto's~!~!!
    ik spreek je snel weer howr!
    kus

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Actief sinds 10 Maart 2010
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 63593

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 27 Augustus 2014

Kiten in Kroatie

06 December 2012 - 05 Maart 2013

India/Asia Adventure met Sjoske

23 Juni 2012 - 30 Oktober 2012

canada!

11 Maart 2010 - 12 Juni 2010

Mijn eerste reis: Frankrijk

Landen bezocht: