mercredi 07-04 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van annechientabak - WaarBenJij.nu mercredi 07-04 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van annechientabak - WaarBenJij.nu

mercredi 07-04

Door: annechientabak

Blijf op de hoogte en volg

07 April 2010 | Frankrijk, Parijs

Bonjour!

Ik ben een beetje niet helemaal fit... Afgelopen weekend was Alexander (de jongste zoon, alleen weekenden thuis) ziek, en de paar dagen daarna hadden Julian en Hortense ook last van hun keel en niet fit, en nu heb ik ook last van mn keel en ben schor! Dankjewel Alexander

Verder dacht ik dat de hele school behalve de Sejour vrij zou zijn deze week, (zo oneerlijk ), maar bleek dat dinsdag iedereen er gewoon was. Ik geloof dat volgende week iedereen behalve wij vakantie heeft. Dat is raar, alleen de sejour nog op school.
Vandaag was een korte dag, tot 12.30
's Middags zijn Sebastian en ik naar het concertje van Kesha geweest. Kesha is een meisje die hier in de buurt woont en waar we samen mee naar school gaan. Ze is engels en is hier drie maanden om frans te leren bij haar opa en oma. Komende vrijdag gaat ze naar huis, dat is wel jammer!! het is een leuk meisje! Het concertje was ook heel gezellig. Het bleek dat Ursula (spreek uit als Oersoela, heel raar, omdat ze duits is)in het huis woonde waar het concert wsa, dus zij was er ook. Was leuk!
De film maandag avond was heel mooi! Echt super mooie beelden en niet te veel tekst. Het was niet een echte bios, het was in de algemene zaal van St. Menoux ofzo.

Elke ochtend op school met periode hebben we nog steeds Hervé. Gister was er weer een confrontatietje (schrijf je dat zo?) en daarna een gesprek. Nu hebben we steeds 20 minuten les, in stilte, en dan 5 minuten pauze... We moeten nog zien of dat echt gaat werken...
We doen elke ochtend oefeningen voor de uitspraak. Frans is echt een heel rare taal, er zijn gewoon zo veel meer klanken dan in het nederlands! Het zou leuk zijn alsik het een keer op zou kunnen nemen zo'n oefening, want jullie kunnen je er natuurlijk niet zoveel bij voorstellen.
Wij moet Hervé nazeggen, dat gebeurt niet helemaal zonder gelach, en is ook erg lachwekkend, al die klanken :P

Ik weet eigenlijk niet of ik in het frans droom. Het probleem is dat ik nooit weet wat ik heb gedroomt, dus ook niet of ik in het nederlands droom. ik vertaal soms wel al mijn gedachten in mijn hoofd naar frans of engels.
Ik praat nog best wel veel engels hier. Ik ga maar proberen meer frans te praten. Ik heb wel het idee dat mijn frans beter wordt, ik kan me beter duidelijk maken geloof ik!

Komende zaterdag hebben we een barbeque, ik hoop echt dat het weer dan goed is! En ik hoop ookdat het weer net zo gezellig wordt als afgelopen weekend het feest!

Morgen moeten we allemaal weer een presentatietje houden, net als een paar weken geleden... Ik weet echt niet waar ik over moet praten, waarschijnlijk wordt het mijn leven thuis. Ik heb het fotoboek van lailasjoskerosafloorhelenemarjoleinveraenilse (super bedankt allemaal trouwens, als jullie dat nog niet hadden gehoort, het is super mooi!!) Die neem ik maar mee, en dan kan ik wat foto's laten zien...

O ja, de fietstocht maandag samen met Lin was ook erg leuk! Ik heb ongeveer 30 km gefietst! pas mal. Al die paaseitjes er weer afgesport.
Bij een meertje hebben we even gezeten en wat gegeten, en bloemen geplukt, kransen gemaakt boeketjes gemaakt en op onze fietsen vastgemaakt, was erg grappig.
Er zijn hier al heel veel bloemen. En weet je? ik geloof dat ze hier geen woord voor bloesem hebben! C'est impossible!? In het Nederlands wel een woord en in het frans niet!? Als iemand het woord weet, vertel het me dan...

  • 07 April 2010 - 19:25

    Ineke:

    Salut Annechien, ik vind het heel leuk om zo van je te horen. Of ze geen woord hebben voor bloesem heb ik meteen nagezocht. Volgens het woordenboek is 'la fleurs' en/of la floraison'. Kan je weer uit de voeten. Sterkte met de keelpijnen! Doeg!

  • 07 April 2010 - 19:38

    Ineke:

    Hoi Annechien, een ander woordenboek gaf het duidelijker aan: la floraison = de bloeitijd.
    jij wil een woord voor de bloesem en dat is toch fleurs. Bijv. bloesem dragen is 'fleurir' en ' etre en fleurs' - les arbres sont en fleurs. Je hebt dus gewoon gelijk: ze hebben niet een apart woord voor de bloesem!!
    Doeg!

  • 07 April 2010 - 21:32

    Helene:

    hee anne,
    alweer 30 km gefietst?!ö
    zozo lekker sportief bezig jij! die foto hierboven is dus ook bij jou thuis? wel vervelend van Hervé! en het zou idd wel heel erg grappig zijn als je dat kon opnemen! ben wel benieuwd hoe dat gaat!
    het is vast ook heel mooi om te fietsen! ik zag uit je vorige verslag al wat mooie plaatjes die je onderweg had geschoten, echt super mooi! ik ga nu even je adres opzoeken want ik heb een brief voor je geschreven(:
    doeeg xxxx

  • 11 April 2010 - 14:47

    Vera:

    Hee anne,
    het klinkt allemaal echt heel leuk! niet te veel fietsen hoor! straks kom je 40 kilo ligter weer terug in nederland :O
    dat is niet de bedoeling!
    maar ik kan niet veel zeggen want ik moet weer frans leren =)
    oja volgens mijn woordenboek ik het les fleurs of la fleurs, volgens mij les =) maar ik ga weer heerljik leren: moi, toi lui, elle, nous, vous, eux, elles woehoe gezelliig...
    oja, ik had een zwemwedstrijd, en dat ging balle slecht :D
    dikke kus (L)
    vera

  • 11 April 2010 - 14:48

    Vera:

    let vooral niet op al die lekkere spelfouten ^^

  • 29 April 2010 - 14:23

    Aviva:

    Goh, die Frederik is een leukerd :)

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Actief sinds 10 Maart 2010
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 63625

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 27 Augustus 2014

Kiten in Kroatie

06 December 2012 - 05 Maart 2013

India/Asia Adventure met Sjoske

23 Juni 2012 - 30 Oktober 2012

canada!

11 Maart 2010 - 12 Juni 2010

Mijn eerste reis: Frankrijk

Landen bezocht: