Parijs!!!!! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van annechientabak - WaarBenJij.nu Parijs!!!!! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van annechientabak - WaarBenJij.nu

Parijs!!!!!

Door: annechientabak

Blijf op de hoogte en volg

22 April 2010 | Frankrijk, Parijs

Parijs was echt super leuk!!!
we hebben zoo veel gedaan!!!
Ik ben 3x bij de eiffeltoren geweest op 1 dag... maar ik ben niet omhoog gegaan, dat had ik ja algedaan, en de vrije tijd was wat krap. We hebben 4 musea bezocht. De eerste dag een afrikaans museum of zoiets, daar heb ik niet zoveel van meegekregen, was maar 20 minuten binnen. :$ De tweede dag het museum d'Orsay, of zoiets, en dat was wel leuk, met allemaal kunst, schilderijen, beelden en foto's.
De laatste dag hadden we het Louvre, ik heb de Mona Lisa in het echt gezien, het origineel!! verder ben ik er niet heel lang binnen geweest, het was super druk, ik was moe, en ik had geen idee wat we allemaal konden zien en wat het voorstelde. Ik ging liever wat drinken in het café ernaast...
De laatste dag hebben we ook een expositie van foto's bezocht, dat was ook leuk! Hele mooie en bijzondere foto's.
We hadden ook echt zo'n geluk met het weer!!! Het is sowieso de afgelopen paar weken super mooi weer! Blauwe lucht, zonnetje, minstens 20 graden!
We hadden best veel vrije tijd in Parijs, dat was wel lekker, dan konden we gewoon doen wat we wilden.
Dan zei Freek (leiding) om 1 uur na het eten, ik zie jullie om 5 uur op die plek, en mochten we doen wat we wilden. Je mocht niet in je eentje door parijs lopen, minimaal een groep van 2.
De eerste dag gingen we met een groepje naar een soort zwarte markt. Toen we daar eenmaal waren wilden we er al snel weer weg, het voelde er niet helemaal veilig. De prijzen waren te laag en je voelde je toch wel een rijke tourist als je daar liep. Toen we weer op het metro station waren is Elias' portomonnee gestolen. Dat was wel even een domper, er zat 200 euro in en al zijn pasjes... gelukkig kon hij er goed mee omgaan.
Omdag we de eerste dag 2 keer te laat waren gekomen na de vrije tijd was er even een moeilijk moment. Freek en Mary Lou waren behoorlijk boos. Als we nog 1x te laat zouden komen zouden we naar huis gaan, zeiden ze. De volgende ochtend met het ontbijt ging er weer wat mis, maar dat was een misverstand. We zijn gelukkig wel gebleven... Freek zei dat onze groep erg amusant maar ook irritant is. Maar dat wisten we al want dat zeggen alle leraren. Sommige vooral dat irritant, niet het amusant. Maar ik vind het wel erg amusant. Als Freek er echt even niet meer tegen kan dat het niet stil wordt gaat hij even over op het Nederlands en omdat bijna niemand hem dan verstaat scheld hij er lekker op los, heel grappig voor mij en Lin als hij zegt: 'hou nu toch allemaal eens even je bek, stelletje kut kinderen, godverdomme.'

We verbleven in een jeugdherberg, dat was wel okée, alleen jammer dat de douches koud waren... dat was vreselijk... maar verder was het wel goed. Er was ook een grote groep Nederlanders, een klas. Sowieso, overal in parijs waren nederlanders. Stond ik bij een kraampje om een crêpe te kopen, draai ik me om zegt een jongen achter me 'hoi'.

We zijn natuurlijk ook naar de Notre Dame, de Sacre Coeur geweest, en ook place de tertre, waar al die schilders en tekenaars staan. Dat vond ik echt heel leuk om nog een keer te zien!
Dinsdag avond was er een 'spektakle'. Dat was echt leuk! Het was een toneelstuk/musical. Het was heel grappig en helemaal een goede keus van Mary Lou! We hebben heel veel gelachen. En weet je, er was zelfs een klein stukje duits in het toneelstuk! ''eén persoon had een tijdje de rol dat hij duits was en sprak dan wat zinnetjes duits. De hele zaal was dan stil, want de fransen begrepen het niet, maar de hele sejour moest heel hard lachen (ze begrepen eindelijk wat), dat was ook erg amusant.

Niet alles ging goed. De subway (metro) is natuurlijk altijd ingewikkeld. 1x was silvana haar kaartje kwijt, Martin en ik wachten op haar. De rest had het niet door en liep al door. Toen Silvana een kaartje had gekocht was de rest weg, al in de metro. Toen belden we ze maar om te vragen waar we uit moesten stappen, en kwam het wel goed...

Ik heb natuurlijk ook lekker geshopt in Parijs!!!! Dat was ook super leuk! Er zijn gewoon meer leuke dingen in Parijs!
willen jullie weten wat ik allemaal heb gekocht? het is heel veel... :$
oke, nou ik vertel het toch maar: 1 spijkerbroek, 2 bloesjes, 1 paar schoenen, 1 shirtje, 2 tassen, 1 zonnebril, 3 nagellakjes, 1 lippenpotlood, 1 mini eiffeltorentje, ansichtkaarten. Dat was het geloof ik... maar het was super leuk!!

o ja, de eerste dag gingen we 's avonds weer naar de eiffeltoren met de hele klas, in onze vrije tijd, dus zonder begleiding. Dat was ook super leuk! De eiffeltoren was heel mooi verlicht! We gingen nog even naar de (soort van) markt die achter de eiffeltoren is. We gingen ook nog zingen met z'n allen, voor de eiffeltoren, en daarna met een pet langs, kijken of we wat kregen ( ik geloof 1 euro :P) was heel grappig!(A) en toen we viva kolonia zongen (typisch duits lied) kwamen er nog 2 andere duitse meisjes bij ons staan.
Er zijn in parijs heel veel van die straat artiesten, dat is heel grappig. Bij de eiffeltoren, de sacre coeur, de notre dame, de metro, overal waar veel mensen zijn zijn ze, muzikanten, dansers, kunstenaars. ik vind het wel wat hebben. ER zijn ook heel veel bedelaars trouwens, veel meer dan in Nederland.

Na 3 dagen lopen en staan in parijs deden mijn voeten wel zeer en was ik doodop. Iedereen trouwens. Elke dag als we thuis kwamen kon ik echt niet langer meer staan, en waren mijn voeten dood.

Vandaag hebben we voor het eerst buiten gegeten!! Het avond eten was dat, het was ook heel lekker trouwens! :) Het was rijst met een curry-cocosnoot saus, en vlees blokjes met ook een hele lekkere saus (ik weet niet wat voor vlees)... jaja, het eten is wel heel goed hier!

Liefs, Annechien

  • 25 April 2010 - 10:27

    Helene:

    hahah! jahoor je kan annchien ook nergens loslaten zonder dat ze gaat shoppen! heel typisch(: zou ik ook wel willen joh! shoppen in parijs! jullie zijn volgens mij een hele spontane groep of niet? dat maak ik in elk geval wel op uit al die leuke acties(:

    dikke kus

  • 28 April 2010 - 10:57

    Marieke:

    Hey lieve Annechien! Het klinkt weer helemaal leuk! Altijd gekke initiatieven met het sejour en onvoorspelbare momenten. Dat is het leuke! Fijn he al die vrije tijd, ook vooral fijn dat ze het gevoel geven dat ze je kunnen vertrouwen en dat je daarom die vrijheid krijgt. Ik was op een gegeven moment ook snel moe in een museum, en al helemaal in het louvre, daar is echt veel te veel. Maar als je een deel bekijkt is het al zinvol toch!? Gaat het nog steeds zo moeizaam met de klas en Hervé of is het al wat minder geworden? Ik hoop dat je er een beetje mee bent leren omgaan want je kan niet zoveel anders, hij is en blijft leraar daar. Ik hoorde dat Ellie ook komt voor de toneelperiode! Dat is echt leuk. Ellie is een schat. doe haar maar de groeten van me als je wilt.
    Nog heel veel plezier en geniet!
    liefs, Marieke

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Actief sinds 10 Maart 2010
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 63631

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 27 Augustus 2014

Kiten in Kroatie

06 December 2012 - 05 Maart 2013

India/Asia Adventure met Sjoske

23 Juni 2012 - 30 Oktober 2012

canada!

11 Maart 2010 - 12 Juni 2010

Mijn eerste reis: Frankrijk

Landen bezocht: