pasen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van annechientabak - WaarBenJij.nu pasen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van annechientabak - WaarBenJij.nu

pasen

Door: annechientabak

Blijf op de hoogte en volg

05 April 2010 | Frankrijk, Parijs

Hallo,

okee, ik heb alweer veel gedaan sinds woensdag...
Donderdag was het 1 April, en hier is het de gewoonte op school dat alle kleine kindjes dan met papieren visjes rondlopen die ze op je jas en je tas plakken. Soms staan er ook teksten op, maar begrepen wij natuurlijk niet...
Vrijdag hadden we een gesprek met Hervé en Freek. Er is niet echt een conclusie uit gekomen, en we hebben nog steeds even veel les van hem..
Vrijdag middag heb ik samen met Sebastian en Johannes inkopen gedaan voor het feest van zaterdag (zie verder in dit verslag), en 's avonds zijn we naar een concert geweest. Het was wel mooi, het was een soort verhaal geloof ik, uit de bijbel. Ze zongen een stukje en dan werd er een stukje voorgelezen. Het was ook erg koud...

Zaterdag middag zijn Sebastian en ik naar de Carrefour geweest (dat is de grote supermarkt in Bourbon). Daar kwamen we (niet geheel toevallig) Mary Lou, Lin, Frederik en zijn vriendin tegen. We zijn nog even naar hun huis geweest, en om een uur of half 6 gingen we naar het feest gegaan. Het feest was heel leuk, heel gezellig. Het duurde tot ong middernacht.

Gister met pasen kwamen Mary Lou en die hele familie en ook alle zoons van Hortense en Julian waren er. We waren met 14. Was heel leuk, we gingen paaseitjes zoeken! :) daarna gingen we met z'n allen eten, aan een heel mooi gedekte tafel! :) Mary Lou bleef de hele dag, Lin en haar oudste dochter Perle ook. Frederik en zijn vriendin gingen naar huis en de tweeling van Mary Lou ook. Het was wel gezellig de hele dag, lekker gekaart met Lin enzo.
's Avonds hebben we allemaal in ons eigen huis gegeten, maar daarna... je raadt het nooit... gingen Sebastian en ik naar Mary Lou!! Daar gingen we een film kijken, in het frans, zonder ondertiteling... Willow heette die. Ik wist gelukkig al een beetje waar die over ging, want heel veel meer heb ik er niet van opgestoken. Maar het was toch leuk dat ik zo nu en dan toch een gesprekje kon volgen, en dat ik de rode draad wel zo'n beetje doorhad. Verder was het gewoon heel gezellig, en lagen we met z'n allen op de bank ..

Het weer wordt weer wat beter, afgelopen week was het niet echt goed weer, veel regen, soms ook hagel. Gister was het heel wisselend, dan weer heel mooi dan weer regen of hagel... Voor vandaag is de hele dag mooi weer voorspeld. Ik ga zometeen naar Mary Lou, wat een verassing, en ik ga samen met Lin fietsen. Daar heb ik wel zin in, want ik wist niet zo goed wat ik vandaag anders de hele dag meot doen.

Ik ga Harry Potter in het frans lezen!!! (de half-bloed prins, le prince de sang-mêlé) Dat vind ik echt leuk!! ik ben nu bij pagina 20 en ik begrijp het gewoon! het helpt wel dat ik hem al eerder heb gelezen, als ik dan wat lees dan denk ik 'o ja, dat is het'.

O ja, ik was het zelf al weer bijna vergeten, maar vanavond gaan we naar de film, in de bioscoop. Ocean heet de film. Ik ben benieuwd of we het begrijpen, maar ik geloof dat er veel mooie beelden zijn, en weinig tekst.

Groetjes, Annechien

  • 05 April 2010 - 17:46

    Oma En Opa:

    Hoi Annechien,
    We volgen met spanning je avontuur in La Douce France. Je hebt mooie foto's gemaakt, die bij ons herinneringen aan vroege lentevacanties opriepen. 't Begint hier gelukkig ook voorjaar te worden.
    Één vraag: Droom je al in 't frans?
    Met spanning wachten we op je volgende brief.
    Dáááág
    oma en opa

  • 05 April 2010 - 19:28

    Yasmine Bernard:

    Salut Annechien,

    C'est avec beaucoup de plaisir que je lis tes aventures en France. Tu es déjà completement dans ton élément, je crois.

    Salut,
    Yasmine

  • 06 April 2010 - 09:23

    Helene:

    hmm,
    ik had net een reactie geplaatst maar hij staat er niet meer..
    nou dan schrijf ik het maar even opnieuw.
    als je terug bent moet je mij ook leren pokeren!(: Ik dacht dat Lin en Frederik ong. even oud waren als jij maar als Lin al meerdere kinderen heeft lijkt dat me niet hahah.
    Het word hier nu eindelijk ook een beetje warmer. Volgens het weerbericht word het morgen 17 graden nou dat is al heel wat! aan de foto's te zien heb jij wel heel lekker weer! geniet er maar van=)

    kuuuuss Helene

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Actief sinds 10 Maart 2010
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 63593

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 27 Augustus 2014

Kiten in Kroatie

06 December 2012 - 05 Maart 2013

India/Asia Adventure met Sjoske

23 Juni 2012 - 30 Oktober 2012

canada!

11 Maart 2010 - 12 Juni 2010

Mijn eerste reis: Frankrijk

Landen bezocht: