week drie - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van annechientabak - WaarBenJij.nu week drie - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van annechientabak - WaarBenJij.nu

week drie

Door: annechientabak

Blijf op de hoogte en volg

31 Maart 2010 | Frankrijk, Parijs

bonsoir,
dankjullie wel allemaal voor de reacties, dat vind ikleuk om te lezen, en te zien dat er heel wat mensen zijn die mijn blog lezen :P
vandaag op school hadden we een beetje een confrontatie. We hebben erg veel lessen van Hervé Goudu, vooral nu we ook nog periode van hem hebben (de rest van de sejour!)... en hij heeft niet zo veel overwicht, en hij behandelt ons een beetje alsof we kleine kindjes zijn. Vandaag liep het niet zo lekker, en op een gegeven moment sloeg hij met een heel dik woordenboek op Gregors hoofd. niet heel hard, maar hij deed het wel! Gregor was erg boos en liep de klas uit. ze hebben met zn tweeën gepraat, en gregor zei dat hij een slechte leraar was en dat hij niet goed les gaf. Daarna hadden we een gesprek in de klas en ik ben benieuwd hoe het verder gaat, want er is niet echt een conclusie. Morgen hebben we geen les van hem, maar vrijdag de hele dag! Ik denk dat we het er met Freek (onze mentor) wel even over gaan hebben.
Verder is het wel heel leuk hier! We mogen nu elkaar bezoeken, dat is wel gezellig, al verandert er niet heel veel want dat deden we al... We mogen nu ook alleen nog maar frans praten, al heb ik nog niet veel verandering gemerkt.
Vandaag ben ik samen met nina naar Bourbon gegaan, dat was erg gezellig. Zij had een veel te kleine kinderfiets, dat was erg grappig!!
ik heb vandaag ongeveer 30 km gefietst! best goed toch?
In Bourbon kregen we regen maar we konden niet schuile... het is heel klein daar, maar wel een leuk dorpje.
Ik heb vandaag ook wat foto's genomen, toen ik samen met nina was. Zij woont ongeveer naast de school en we hebben wat foto's gemaakt van de school en van de bloemetjes en bloesems. Er bloeit al heel veel hier! Ook in Bourbon nog wat foto's gemaakt.
Gister en eergister waren niet zo bijzonder geloof ik. Gister was Sebastian zo moe dat hij van 5 uur 's middags tot 7 uur vanochtend heeft geslapen! Gelukkig ben ik niet zó moe!
Maandag ben ik even bij het paard geweest, we hebben wat geborsteld en een stukje gelopen. Binnenkort komt ze bij het huis, dat is wel leuk!
Dit weekend was echt super leuk!! Zaterdag hebben Sebastian en ik het middag eten gekookt, en een taart gebakken. Het eten was heeeel lekker, in het frans heet het boulet (ik weet niet hoe je het schrijft), de duitse naam was erg ingewikkeld iets met 'knüdel" en de nederlandse naam weet ik niet, maar het was erg lekker.
's middags ben ik naar Nina gegaan, daar waren heel veel mensen van de sejour, ongeveer de helft :P we hebben poker gespeeld, was heel leuk. Ik dacht dat ik er niet zo goed in zou zijn, maar bluffen is wel erg leuk!
Zaterdag avond hebben we bij Mary Lou (en Lin en Frederik) gegeten. Dat doen we tot nu toe elk weekend. Goede gewoonte! :) en daarna hebben we met z'n vieren (ik Lin Frederik en Sebastian) gepokert. Julian was te moe en was thuis gebleven, maar toen hij zondag hoorde dat we gepokert hadden, zei hij dat als we nog een keer gaan pokeren hij mee wil doen!
Zondag middag was de verjaardag van Elias. Dat was erg leuk. We vierden het in een soort van schuur bij de boerderij van Freek en Conny Dekker. Er was veel muziek, taart, cake, slagroom, en we hebben veel getafeltennist! Het was heel gezellig!
Nou, dat was zo'n beetje mijn weekend!
Komend weekend is het pasen, pacques, eastern, östern. Zondag komen Mary Lou enzo bij ons paaseitjes zoeken, dat is vast leuk!
Op school als ik tijdens de grote pauze uit het lokaal kom wordt ik gelijk bij mijn hand of middel gegrepen en naar voorin de rij geduwd, zodat we als eerste de kantine in kunnen. Dan rennen we de kantine in en houden een tafel bezet (nou ja, zij rennen en wij lopen erachter aan). Aan die tafel zitten ik en Emma, en nog 2 meisjes met "hun Sejour" zoals ze ons noemen. Heel grappig.
Gister gingen ze ons allemaal woorden leren zoals avantbras - onderarm, coude - elleboog, en ook beugel - appareie denterre of zoiets... was heel grappig

  • 31 Maart 2010 - 19:36

    Ilse:

    Die Annechien, ze kan pokeren! Leuk, kunnen we samen pokeren als je terug bent! Ik zal even heel eerlijk bekennen dat dit het eerste verslag is dat ik lees. Aangezien mijn moeder me steeds wegjaagd als ik 1 probeer te lezen. Heel merkwaardig... Heeft wel een beetje als gevolg dat ik van de helft niet snap wat je bedoelt, maar dat ga ik later bijlezen. Het klinkt in elk geval allemaal heel gezellig! het meisje op de foto is nina?
    Bonne pacques!
    dikke kus

  • 01 April 2010 - 06:15

    Roosje;):

    hooi lieverd, natuurlijk ff je blog checkken voor ik naar school ga :D
    vandaag maar 3 uurtjes les:D leuke foto's! (We want more!!!xD) haha die school ziet er lekker vrijeschools (ahum krakkemikkig) uit :P en poker!! is idd super leuk!
    nu ga ik weer trouw wachten op je volgende blog(A) kusjes!

  • 01 April 2010 - 08:31

    Ineke:

    Salut Annechien!

    Wat leuk om die foto's te zien! En wat een mooie bloesem - dat hebben we hier echt niet (wel storm, regen en kou). Echt een heel frans dorpje. En een echt franse leraar hoor! Paul zat in Frankrijk op de lagere school en een klap op je vingers met een stok was geen bijzonderheid! Een boek op je hoofd is ook niet alles maar doet minder zeer, denk ik. Tot de volgende keer!

  • 01 April 2010 - 10:19

    Marieke:

    Salut Annechien!
    wat grappig om te lezen dat jullie ook grote moeite met Hervé hebben. Wij hadden gelukkig alleen maar gramatica les van hem, en veel meer moest het ook echt niet worden want ik heb zo vaak aanvaringen met hem gehad! Dus succes wat hem betreft. En ik weet het, soms is 2 uur les dan ineens heel erg lang...
    Verder lees ik dat je het echt super naar je zin hebt, dat vind ik echt superfijn! Er is zoveel leuks daar! en geloof me, je bent nog niet eens op e helft!
    lekker genieten!
    liefs, Marieke

  • 01 April 2010 - 10:25

    Jack:

    wat een ouderwets gebied daar, dit is een hele andere kant van frankrijk dan dat ik ken. maar wel een mooi natuurgebied, je hebt wel een bereconditie straks met al dat fietsen:P

  • 01 April 2010 - 13:54

    Evelien:

    Hee Anne,

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt! Goed dat je het zo naar je zin hebt, ik hoop dat dat zo blijft.. vast wel!
    nog veel plezier!!

    Groetjes Evelien.

    ps stage was heel leuk!

  • 02 April 2010 - 08:23

    Marjolein:

    Hey Anne
    Leuk dat je wat foto's geplaatst hebt. Dan kunnen wij je school en Nina ook eens zien.
    Is het lekker warm daar? Jullie lopen daar in een korte mouwen shirtje en de bomen bloeien etc. Nou, zover is het voorjaar bij ons nog niet. Ik zit momenteel in een wollen trui met een wollen sjaal en handschoenen (oké ietsje overdreven)
    xxx achter de pc.

  • 03 April 2010 - 07:18

    Meneer Toon:

    Leuk om dit allemaal te lezen,want je zit in mooi land waar ik veel van hou over 3 week vertrekken wij ook weer voor 3 week naar La Motte Chanlancon.groeten
    meneer Toon en Afra van den Berg

  • 04 April 2010 - 20:32

    Vera:

    hee anne
    het klinkt echt allemaal weer super leuk!
    vind je onze filmpjes op youtube ook leuk?
    jawel toch? hha
    nouja veel plezier meid!
    xx
    iloveyou (L)

  • 04 April 2010 - 20:32

    Vera:

    hee anne
    het klinkt echt allemaal weer super leuk!
    vind je onze filmpjes op youtube ook leuk?
    jawel toch? hha
    nouja veel plezier meid!
    xx
    iloveyou (L)

  • 06 April 2010 - 09:05

    Helene:

    annechien!
    wat klinkt het leuk allemaal! vooral met die foto's erbij kan ik me echt een beeld schetsen!Ik mis jou wel heel erg hoor! maak nog maar meer foto's dat is echt leuk om allemaal te zien! Ik ben blij dat je het daar gezellig hebt en leuke vrienden hebt gevonden! ik kom ook naar frankrijk trouwens! ik ga met de laatste schooldag naar disneyland(: kom maar even langs! hahah

    xxxxxxx
    Helene

  • 20 April 2010 - 16:55

    Floor:

    Wooo,
    ik loop echt achter...
    Moet echt vaker lezen! I'm sorry!!!

    haha als je terug bent moet je ook maar even knudel ofzo voor ons koken! haha dat lijkt me wel lachen!

    Dat school gebouw ziet er echt armzalig uit als ik eerlijk ben haha! maar ook wel weer heel romantisch ofzo!

    Nouw ik ga even verder lezen haha *schaam, schaam*

    x

  • 29 April 2010 - 14:16

    Aviva:

    Haa wat leuk allemaal! Het klinkt echt heel gezellig daar :)
    Vandaag is de eerste dag dat ik je verslagen lees :O Maar ik doe het wel! :D
    Nog een verlate happy Easter! en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel plezier nog he?
    xxx

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Actief sinds 10 Maart 2010
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 63624

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 27 Augustus 2014

Kiten in Kroatie

06 December 2012 - 05 Maart 2013

India/Asia Adventure met Sjoske

23 Juni 2012 - 30 Oktober 2012

canada!

11 Maart 2010 - 12 Juni 2010

Mijn eerste reis: Frankrijk

Landen bezocht: