Kochi - Reisverslag uit Alleppey, India van annechientabak - WaarBenJij.nu Kochi - Reisverslag uit Alleppey, India van annechientabak - WaarBenJij.nu

Kochi

08 Januari 2013 | India, Alleppey

Hoi allemaal,

sorry voor het vorige verslag, dat was echt super lang... dit keer wordt het een stuk korter!

We hebben een nachtje op het station doorgebracht vanwege een 6 uur vertraagde trein, viezigheid (zelfs een 5cm kakkerlak op sjoskes arm).
Onverwachts stapten we vanaf toen het leven van de Elite van Ïndia binnen.
We hebben voor het eerst gecouchsurft. Seby, een tandarts in Cochin die bij zijn ouders in een super rijke villa wijk woont, stelde zijn logeerkamer voor ons open (net een luxe hotel).
Zijn moeder bleek een uitstekende kok te zijn waardoor onze gevoelige magen het net aankonden. Kerala is heel katholiek, overal kerken en beelden van jezus.
Zaterdag avond voor het eerst in tijden weer goed feestje gehad! Naar een 5 sterren hotel/restaurant/club geweest. Wij als enige in onze Indiaase kleding voelde ons wat ongemakkelijk, we vielen nog wat extra op tussen de donkere indiërs met westerse kleren… Bijzonder veel oudere mensen daar die helemaal los gingen op de dansvloer.
We gingen bij een vriend van Seby op bezoek, Poly. Hij woonde in een zo mogelijk nóg grotere villawijk met vrouw en 3 kids. We hebben gegeten en gekletst, ook super gezellig met de kinderen en gitaar gespeeld. Toen mochten we opeens bij Poly blijven logeren. ‘s Avonds super lekker eten en goede wijn en interessante discussies. Ze vonden het maar raar dat wij geen religie hebben maar waren erg nieuwsgierig over ons leven en hoe het eraan toe gaat in het westen. Wij aan de andere kant vonden het leuk over hun mening te horen.
Volgende dag zijn we in de ochtend mee geweest naar de privé badminton club van Poly en zijn vrienden. Toen naar de enormste en mooiste (erg katholieke) privé school ooit geweest. Basisschool, middelbare school, campus, zwembad, podia en sportvelden waren er allemaal. De kinderen allemaal in uniform. Het schoolhoofd, de vader, gaf ons een rondleiding en vertelde ons over de school. Het was heel leuk dat hij een heel vertrouwelijke verhouding tot de kinderen had en er veel bij naam kende! Zondag is er een heel groot jaarlijks feest en we zagen de kinderen oefenen voor klassieke Indische dans optredens. Daar gaan we zondag voor terugkomen! Hij nodigde ons uit voor lunch. Hij woonde met 3 andere priesters in een huis dat iets weg had van een kasteel naast het hoofdgebouw, en het was groter dan het grootste huis wat wij beiden ooit hebben gezien. We kregen kip, eend, salade, curry, rijst, groentes, vers fruit en ijs. Sommige dingen speciaal snel voor ons klaargemaakt (zonder spicy). Op een gegeven moment moest hij weg omdat hij een afspraak had met de Prime Minister (premier)… wij voelden ons wat belachelijk in die rijkdom en dit gezelschap in onze backpackers kleren maar genoten van zoveel hartelijke mensen.
Na vier dagen van luxe zijn we weer in de hobbelbus gestapt op weg naar Aleppey en de backwaters. Door de airco enorm verkouden geworden…

Liefs Annechien

• 09 Januari 2013 - 14:51

Oma:

Wat gezellig, bijna iedere dag een berichtje van Annechien ! Ga zo voort ......
    Wat zullen jullie genieten en wat zullen jullie je verbazen over de verschillen tussen rijk en arm.
    Daar is Nederland gelukkig niet zo extreem in. Hoewel..........Ook hier bestaat het zeker.
    We gaan hier door een soort griepgolf: papieren zakdoekjes, paracetamol en hoestdrankjes bij de drogist steeds weer uitverkocht en het blijft maar regenen. Maar.....vrijdag komt de kou en de vorst en dan haalt half Nederland de schaatsen uit het vet. Dat is beter.
    Heel veel liefs van je hoestende oma.

• 09 Januari 2013 - 16:07

Marjolein:

Hey, ik weet dat je nog niets van me gehoord heb, maar uiteraard ben ik een trouwe lezer. Wat een luxe allemaal. Maar dat was vast ook wel even chill na de afgelopen weken. En wat super lief dat ze voor jullie speciaal niet spicy dingen klaarmaken! Als je al je verhalen zo lees word ik helemaal jaloers... Geniet er nog maar lekker van (maar ik zal blij zijn als je terug bent!). xxxx

• 19 Januari 2013 - 21:09

Anja:

Juist leuk die lange verslagen, wat maken jullie veel mee! Ik ben heel benieuwd wat jullie nog meer gaan doen, dus blijf vooral schrijven... Hier is het koud geworden, de schaatsen komen tevoorschijn en natuurlijk wordt er gelijk al weer gedacht aan de mogelijkheid van een Elfstedentocht: misschien dit jaar dan toch eindelijk weer eens?? Maar jullie zitten voorlopig nog lekker in de warmte, veel plezier nog!
    liefs, Anja

Actief sinds 10 Maart 2010