eerste schooldag... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van annechientabak - WaarBenJij.nu eerste schooldag... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van annechientabak - WaarBenJij.nu

eerste schooldag...

Door: annechientabak

Blijf op de hoogte en volg

15 Maart 2010 | Frankrijk, Parijs

Bonjour!

in parijs was het geweldig, heeel veel gezien!! Ik heb de eiffeltoren beklommen tot de hoogste verdieping, daar was het uitzicht erg mooi! Ik heb de notre dame gezien en de sacre coeur. Vlakbij de sacre coeur was een pleintje, 'la place de tertre' of zoiets, daar waren allemaal schilders. Overal stonden stalletjes met schilderijen en ik stond ervan versteld hoeveel verschillende stylen er zijn!! :P maar het meeste was wel erg mooi.
Ik heb ook de moulin rouge gezien, en we zijn van de arc de triomphe door de rue de champs Elysées dan door de tuileries naar het louvre gelopen. Dat ik als het ware één hele lange lijn, en als je bij het louvre staat kan je zo die lijn heel ver zien. O ja, en het centre pompidou. Dat is het museum van moderne kunst. Ik ben er niet in geweest maar de buitenkant was ook heel interessant..
Zaterdag heb ik een beetje mijn verjaardag gevierd in parijs, taartje gegeten enzo. Zaterdag middag gingen we met de trein naar Moulins waar we werden opgehaald door Julian, dat is mijn 'gastvader'. De man in de familie waar ik woon, zijn vrouw heet Hortense. Ze hebben 3 zoons maar die zijn uit huis, hoewel ik er al 2 heb gezien die elke dag even langs zijn gekomen. Die zijn heel aardig.
Maar toen ik dus zaterdag in de gastfamilie kwam was er nog meer bezoek. En ze wisten dat ik die dag jarig was, dat hadden ze op de lijst gezien. Dus ze hadden een taart gebakken en gingen een liedje voor me zingen, in het frans... Heel leuk, een franse verjaardag!

Zondag brachten we 's ochtends papa naar het station en daarna hebben Hortense en Julian mij Moulins laten zien, het is een vrij klein stadje...
's Middags kwam een vriendin van Hortse met 2 andere leerlingen van de sejour. Lin, 15 jaar, uit België (kan nederlands praten (!!) en duits), en Frederik, uit Duitsland, 16 jaar.Het was wel fijn dat ik alvast een paar mensen kende
's avonds arriveerde Sebastiaan. Hij woont ook hier. Hij komt uit Oostenrijk en is 18. Praat dus ook duits.

Vandaag was de eerste schooldag. Ik heb iedereen van de sejour ontmoet. Bijna iedereen kan duits!! Ze komen uit Duitsland (heel veel), Zwitserland(1 meisje), en Sebastiaan uit Oostenrijk, en Lin kan dus ook duits.
Alleen ik kan niet zo goed duits, en er is een meisje uit amerika, New York, die ook geen duits kan, gelukkig. Nou, ik kan wel een beetje duits, maar als ze onder elkaar praten gaat het heel snel en begrijp ik er niks van.. :P
Dat meisje uit America heet Nina, en haar vliegtuig had vertraging, 5 uur. Daarom ging het met de trein ook allemaal mis en kwam ze ong een dag later aan. Ze kwam pas vanmiddag, maar ze is wel heel aardig, en ik ben blij dat er nog iemand is die geen duits praat.

Ik ben de hele tijd in de war met alle talen die iedereen door elkaar gebruikt. Nederlands, Frans, Duits, Engels. Allemaal door elkaar. En ik ga ook helemaal frans denken, en alles in mijn hoofd in het frans vertalen enzo, omdat ik de hele dag in het frans zit... maar ik kan nu al beter frans dan 3 dagen geleden!!

Maar ik denk dat ik nu maar even moet stoppen met schrijven, het verslag is wel even lang genoeg. Een andere keer ga ik verder.

Groetjes,
Annechien








  • 16 Maart 2010 - 13:12

    Vera:

    hee anne :D
    het klinkt echt allemaal super leuk! ik kan begrijpen dat al die talen een beetje lastig zijn!
    maar ik moet gaan
    ik mail vanmiddag wel even oke?
    Doeg
    xx houvanje (L)

  • 16 Maart 2010 - 13:12

    Vera:

    hee anne :D
    het klinkt echt allemaal super leuk! ik kan begrijpen dat al die talen een beetje lastig zijn!
    maar ik moet gaan
    ik mail vanmiddag wel even oke?
    Doeg
    xx houvanje (L)

  • 16 Maart 2010 - 16:55

    Marjolein:

    Hey anne
    Hoe zit dat nou met die gastvader? Hij heette toch Phillipe? Of is hij inmiddels van naam veranderd?
    Veel plezier de komende tijd
    xxx

  • 16 Maart 2010 - 19:14

    Sarah:

    leuk dat je het zo fijn hebt daar.

  • 17 Maart 2010 - 17:39

    Helene:

    anneee!
    whaa bij de eifeltoren toe maar weer hoor!
    heb je mn mail nog gehad vorige week?
    ik stuur hem anders nog wel een keer want ik kreeg hem zonet terug.
    maar goed de rest van mijn brandende vragen zal ik even in een mailtje proppen(:

    hou je haaks makker(6)
    houvanjouuuuu<3<3

  • 17 Maart 2010 - 18:04

    Oma En Opa.:



    Hoi, we zijn wel een beetje jaloers.Dat verhaal van die talen in je hoofd komt ons bekend voor.Amuse-toi. Hoe spreken ze eigenlijk je naam uit? Doeg!!!

  • 17 Maart 2010 - 20:24

    Ludo Laane & Ria:

    Hey Chien

    Mooie foto! :)
    veel plezier!

    groetjes
    Ludo
    Kim
    Jop
    Ria
    Winfried

  • 19 Maart 2010 - 16:35

    Floortje:

    Hoooi liefe schatje,

    Het klinkt allemaal zooo geweldig! Ik hoop dat het dat ook is! Snel meer schrijven hoor want het is allemaal zo anders en dus ook extra interesant om te lezen! haha dikke zoen van je niet zo franse/duitste oen!
    XX

  • 01 April 2010 - 11:13

    Kyra:

    geweldige foto!!!
    veel plezier verder
    xxx kyra

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Actief sinds 10 Maart 2010
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 63643

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 27 Augustus 2014

Kiten in Kroatie

06 December 2012 - 05 Maart 2013

India/Asia Adventure met Sjoske

23 Juni 2012 - 30 Oktober 2012

canada!

11 Maart 2010 - 12 Juni 2010

Mijn eerste reis: Frankrijk

Landen bezocht: