Alweer veel gebeurt!!!! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van annechientabak - WaarBenJij.nu Alweer veel gebeurt!!!! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van annechientabak - WaarBenJij.nu

Alweer veel gebeurt!!!!

Door: annechientabak

Blijf op de hoogte en volg

25 Maart 2010 | Frankrijk, Parijs

Heee Allemaal,

daar ben ik weer, ik heb het nu heel druk.Vorige week was er zo nu en dan nog sprake van een beetje verveling maar nu is dat echt afgelopen... Ik heb het heel leuk, en moet jullie weer heel veel vertellen:
Om eerst even de vragen te beantwoorden die in de reacties staan:
Ja, er zijn twee nederlandse leraren, maar daar heb ik niet zoveel les van, alles huiswerk uur (voor huiswerk van de thuisschool). Verder wordt alles dus gewoon in het frans uitgelegd, of een beetje in het engels of een paar woorden duits of nederlands. Het is heel grappig :P
Het is heel raar, alle dingen zitten nu niet echt meer in mijn hoofd als woorden maar als dingen, gevoelens, ideeën, en vandaaruit kan je dan in elke taal het beste woord ervoor kiezen. Het is heel raar...
En ja, het is zeker leuk om te fietsen hier. Zo nu en dan is het best wel stijl en je hebt hier toch echt wel een goede mountainbike nodig met heel wat versnellingen! maar gelukkig hebben ze die hier .
ja, hoor, hier is het nog net niet zo primitief dat ze geen elektriciteit hebben.
Alle fransen hebben moeite met mijn naam; ze zeggen Anne..ien, of Annekien, of andere rare dingen maken ze er van, het is erg grappig!En ik moet mijn naam altijd ongeveer 4 keer herhalen en dan begrijpen ze het nog steeds niet.

Afgelopen zaterdag kwam Mary Lou (vriendin van Hortense en Julian) 's avonds weer eten met Lin en Frederik (2 leerlingen van de sejour). Dat wsa heel gezellig! Daarna zouden we een film gaan kijken (frans natuurlijk) maar we waren spelletjes aan het doen en kaarten enzo, dat was heel leuk dus bleven we dat maar doen. Het was een uur of half twaalf toen ze vertrokken maar we hebben de hele avond veel gelachen.
Zondag gingen Sebastiaan en ik 's middags naar Lin en Frederik ( bij Mary Lou) en daar hebben we gekaart. Dat was ook wel gezellig. O ja, en 's ochtends heeft Sebastiaan me een of ander ingewikkeld kaartspel uitgelegd. Het heette Scharfkopfen (ik weet niet hoe je het schrijft). Het was heel ingewikkeld en dat allemaal in andere talen.
Toen we weer thuis waren ging ik nog even fietsen en ik kletste met een vrouw hier ind e buurt die nederlands is. Zij ging maandag en dinsdag weg en daarom heb ik toen voor haar dieren gezorgd. Ze wou het Hortense vragen maar ik vond het ook wel een leuke bezigheid.
Op school is nu een nieuwe rage, rubik's cube, ik weet niet of jullie het kennen, maar dat zijn van die grote gekleurde dobbelstenen die je kan draaien. Sebastiaan heeft zo'n ding en hij kan hem heel snel oplossen (dat alle kanten goed zijn). Hij heeft het nu aan mij geleerd, en het is heel grappig. Eerst lijkt het heel moeilijk, maar het is heel leuk om te doen.
Gister, woensdag, toen we om half 1 vrij waren, zijn Sebastiaan en ik eerst naar huis gegaan. Daar hebben we gegeten ( heel lekker, nems, van die kleine loempiaatjes ). Daarna gingen we met zijn auto naar Lin en Frederik. Voor de verandering hebben we daar gekaart. Maar daarna zijn we naar Moulins gegaan. Lin en frederik gingen met Mary Lou en hun gast broertje en zusje, en wij gingen met Sebastiaans auto. In Moulins gingen we met z'n vieren een kado kopen voor Elias namens de hele sejour. Elias is een medeleerling en hij is zondag jarig. We gaan zijn verjaardig zondag vieren op de boerderij van Conny en Freek dekker. Het is van 2 tot 6. Het mocht niet echt een feest zijn omdat het in de eerste 15 dagen is, maar dit mocht wel ofzo.
Dat wordt vast wel gezellig!
Maar goed, we hebben 2 dvd's, een cd en een kaart gekocht. Ik hoop dat hij het leuk vind!
Het was verder ook heel leuk in Moulins, het is best een leuk stadje, met een leuk centrum.
Morgen moet ik een presentatietje houden van min. 5 en max. 10 minuten. Ik weet niet zo goed waarover, maar waarschijnlijk wordt het een fjord ofzo, lekker makkelijk!
Ik geloof dat ik nog niet had vertelt dat we op school uit 'Le petit prince' lezen. Die heb ik al gelezen, in het frans, en vier anderen ook , maar goed.
We zeggen elke ochtend de spreuk in het frans, dat is raar want nu weet ik hem niet meer helemaal in het nederlands...
We hebben ook een paar gedichten, waarvan in er één'tje ook al kende, blijkbaar heel vrijeschools.
Al die gedichten enzo worden allemaal in het frans uitgelegd, heel grappig.
We doen nu met periode oefeningen voor de uitspraak de moeilijkste is die met 'la nuit s'enfuit'. het gaat om het 'uit'. Je moet geen 'uit' zeggen, maar 'u-i' en veel mensen zeggen 'w-i'. Nou ja, moeilijk uit te leggen, en ik hoor het verschil nauwelijks maar het is er blijkbaar wel... :P
Een andere leuke oefening is: 'Si 6 scies scient 6 scies, 606 scies scient 606 scies.' Je zegt de hele tijd 'si'.

Verder hebben we astronomie en philisophie. Van die onderwerpen weet ik niks, dus dat is nogal lastig.
Sommige leraren praten ook heel snel en dan is het heel moeilijk te begrijpen. Maar gelukkig ben ik dan niet de enige, want dan begrijpt niemand het... Dat is wel grappig.
We hebben veel kunst lessen en niet-denk lessen zoals:
- modelage ( we maken een soort kunstwerk in klei)
- Arts plastiques ( gewoon tekenen)
- caligraveren (dat is best wel lastig omdathet heel precies is!)
- zingen (een beetje zingen, maar ook vooral het begrijpen van de teksten die we zingen bij de weekopening)
- Faire du clown
- Theâtre
deze twee lijken heel erg op elkaar en ik weet het verschil niet, alleen dat ik faire du clown leuker vind omdat we het van een leukere leerkracht krijgen (Mary Lou, zij is die vriendin van Hortense en Julian, gastmoeder van Lin en Frederik, en ook leraar voor ons in faire du clown en de periode de eerste 2 weken)

Komende zaterdag ga ik samen met Sebastiaan hier thuis koken. Een soort gehaktballen geloof ik, maar ik ken het niet...

Er gebeurt zoveel dat ik gewoon bijna geen tijd vind om het allemaal te vertellen! en ik weet zeker dat ik nog van alles vergeten ben...
De tijd gaat zo snel!! al twee weken achter de rug!!! Ik wil nu al bijna niet meer naar huis, het is heel leuk hier en het voelt al wel gewoon. Ik leef gewoon hier nu en kan me niet voorstellen dat er thuis ook nog van alles gebeurt!!

Groetjes,
Annechien

  • 28 Maart 2010 - 09:22

    Floortje I Love You:

    Haha klinkt heel vrijeschools! Haha!

    Nou je moet wel terug komen horw! Wat moeten wij dan doen zonder jou!

    Straks kom je terug en moeten we je weer helemaal nederlands leren omdat het enige wat jij nog doet frans praten is! pff dat wordt moeilijk!

    Volgens mij vermaakt je je prima! ik las dat je groter bent dan iedereen, hoe oud wordt je geschat dan? dat vind ik altijd leuk om te weten hihi

    xx

  • 28 Maart 2010 - 18:46

    Noortje:

    heej annechien!
    leuk om te horen dat je het zo leuk hebt! :D
    wel grappig, wij krijgen binnekort franse overburen! (daar moest ik ff aan denken)
    je krijgt van iedereen hier de groetjes, en we wensen je veel plezier!!

    xx noor

  • 29 Maart 2010 - 12:27

    Heleneee:

    annee,
    heeul flauw dat je ons bijna niet meer mist!ö
    nee hoor ik snap het wel een beetje(:
    hoe lang ben je daar nu nog? en is het lekker weer? en waneer zet je even wat foto's op je profiel?(:
    oja dat filmverslagjke is dus wat verlaat omdat het vera niet lukt. ik probeer het vanmiddag wel even nog een keer. ik mail je ook nog wel even.
    kuuuss<3

  • 29 Maart 2010 - 16:10

    Vera:

    hee anne +D
    wat een lang verslag!
    maar wel heel leuk natuurlijk! het klinkt echt allemaal heel erg leuk! het filmpje komt er wel op hoor :) dat filmverslag :) maar we moeten nog even kijken hoe we die van oppassen en de paasproefjes doen, want dat is gefilmt met 2 camera's... en trouwens, met de paasproefjes deden we niet mee voor prijzen, maar omdat ze ons idee zo leuk vonden hebben ze een orginaliteits prijs erbij gehaalt en die aan ons gegeven :D
    een reep chocola ^^
    maar ik ga nu even stoppen, veel plezier!

    Xx houvanjepoepje (L)

  • 29 Maart 2010 - 19:53

    Rosa:

    helluup!!
    anne gaat ver-fransen:'(
    haha grapje ik begrijp wel hoe je je voelt...
    maar als nog.. maar mooi dat het geod met je gaat hoor! mis je wel heuuul erg, lijkt echt alsof er iets ontbreekt op school.. dan denk je echt sochtens 'ow wie is er nou nog niet, owja Anne!!' xD en ik durf het bij na niet te vragen maar hoe zijn de jongens daar (echt een vraag voor mij, i know sorryxD)

    dikke zoen

  • 30 Maart 2010 - 20:21

    Annemieke:

    Bonjour ma grande niece!

    Klinkt heel erg gaaf allemaal!
    Gek altijd hoe ver je normale leventje dan opeens lijkt. En het is nog gekker als je terugkomt want dan is het binnen no-time alsof het een lange droom was... Kortom: geniet er maar van!

    Maar goed; niet te veel verfransen he en ook geen amerikaans accent overnemen ;-)

    Veel liefs vanuit het verre rotjeknor!
    Annemieke (ook altijd heel moeilijk voor buitenlanders, ik stel me altijd maar voor met 'an' of 'anne')

  • 30 Maart 2010 - 20:34

    Kim En Ria:

    Bonsoir Annechien,
    Wat beleef jij veel zeg! Iedere dag ga je er op uit en doe je allemaal verschillende dingen. Leuk om te lezen hoor!
    Kim heeft een juf die in La France is opgegroeid en volgens mij ook in die buurt van Moulins, misschien wel op de zelfde school gezeten! Nou geniet van het mooie Frankrijk!

    au revoir
    Kim (elle ne peut pas dormir et elle est assis chez moi) et Ria


  • 01 April 2010 - 07:48

    Joke Van Den Ende:

    Hoi Anne ien!Wat vreselijk leuk om jouw reisverslag te lezen, doe je snel nog wat foto,s bij!!!
    En fijn, lijkt me, dat je aardig wat nietdenk lessen hebt.
    Groetjes.

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Actief sinds 10 Maart 2010
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 63601

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 27 Augustus 2014

Kiten in Kroatie

06 December 2012 - 05 Maart 2013

India/Asia Adventure met Sjoske

23 Juni 2012 - 30 Oktober 2012

canada!

11 Maart 2010 - 12 Juni 2010

Mijn eerste reis: Frankrijk

Landen bezocht: