Een week achter de rug - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van annechientabak - WaarBenJij.nu Een week achter de rug - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van annechientabak - WaarBenJij.nu

Een week achter de rug

Door: annechientabak

Blijf op de hoogte en volg

20 Maart 2010 | Frankrijk, Parijs

Hee allemaal,

De eerste week is erg snel voorbij gegaan... De eerste week van de 13 is alweer voorbij...
Het was wel leuk! Ik zal wat meer vertellen over de school en de lessen:
De school begint om 8.15 uur en we (sebastiaan en ik) worden met de auto gebracht. Van thuis krijgen we een koude salade en een toetje en brood mee, en tussen de middag krijgen we op school nog iets warms.
We hebben als eerste periode (les cours principal) van 8.15 tot 10.15. De eerste twee weken hebben we periode over het franse dagelijkse leven en vergroten we onze woordenschat. De vijf weken daarna hebben we tijdens periode gramatica, en daarna de laatste vijf weken toneel.
Na periode een half uurtje pauze, en iedereen móét naar buiten. Dan weer les tot half 1. We hebben van half 1 tot 2 uur grote pauze, dan eten we. vervolgens hebben we nog 2 uur les en we zijn om 4 uur vrij en worden opgehaald. Behalve op woensdag dan zijn we om half 1 vrij.
De school is heel antroposofisch en heel klein. Er zijn ongeveer 40 leerlingen, en het voelt alsof wij dat aantal vergroten. Vooral omdat wij allemaal zo'n beetje 2 tot 3 keer zo groot zijn! Alle electronische apparaten zijn verboden, dus je mag ook geen camera, mobieltje, of I-pod/mp4 mee hebben, of in ieder geval mogen de leerlaren het niet zien.
Dat is wel jammer, want ik heb dus nog helemaal geen foto's gemaakt.
Nu spreekt iedereen nog allerlei talen, maar na twee weken is dat afgelopen en moet iedereen frans praten!! De eerste twee weken mogen we ook niks afspreken of organiseren, we moeten gewoon thuis zijn en een plaats in de familie innemen.
Dat is wel jammer, want ik weet soms niet zo goed wat te doen thuis, en ik zou graag naar Moulins gaan of naar Nina.
Vandaag ben ik met Hortense mee geweest naar het paard. Woensdag was ik er ook al even geweest, maar dat was heel kort. Ze heet Noa(h). Vandaag moest ze worden bekapt. Dat vond ze niet zo heel leuk, dus ze werkte niet mee, en het duurde heel lang.
Ze hebben hier een paar fietsen (mountainbikes) en ik denk dat dat mijn sport hier maar wordt. Vanmiddag heb ik een eind gefietst, en woensdag ook al, dat is wel fijn, lekker bewegen en buitenlucht...

Ik ben heel moe de hele tijd. Dat komt door al die talen en doordat alles nieuw is enzo. Maar ik ben niet de enige, sebastiaan is nog moeier. Terwijl hij niet eens de hele dag frans hoeft te praten want op school praat hij gewoon Duits met de andere duitsers, haha, ik niet, ik moet de hele dag engels of frans praten!
Maar ik denk dat na deze sejour mijn frans én mijn engels verbeterd zijn!

We eten hier trouwens 4 keer op een dag, 2x warm en 2x koud. Ik eet veel te veel hier... 's ochtends brood, stokbrood of zelfgemaakt. Tussen de middag warm, op school of thuis, en dan om 4/5 uur de gouter (ik weet niet hoe je het schrijft) dat is weer brood. Om een uur of 8 is het dîner, weer een warme maaltijd. (en op feestjes is er om middernacht nog een souper)


Au revoir !

  • 20 Maart 2010 - 18:01

    Jack:

    Wat een maaltijden en talen! zijn er ook leraren die nederlands kunnen on je te helpen met frans? en hoe stijl zijn de bergen daar in frankrijk? lijkt me leuk om daar te fietsen!

    Hoor vast wel meer!
    Jack

  • 20 Maart 2010 - 19:46

    Yasmine Bernard:

    Hoi Annechien,

    Wat een belevenissen voor de eerste twee weken. Zo te zien begin je wel een beetje je draai te vinden in deze nieuwe omgeving.

    bonne continuation...
    Yasmine

  • 21 Maart 2010 - 16:52

    Vera:

    Hee anne
    het klinkt echt allemaal heel leuk
    zaterdag als helene en ik oppassen zetten we het eerste filmverslag op youtube, de link mailen we dan wel even zodat je hem kan bekijken :D
    Heel heel heel heel veel plezier de komende dagen!
    en natuurlijk ook de rest van de weken maar dat zeg ik wel weer bij mn volgende reactie (A)

    XXX
    loveyou

  • 22 Maart 2010 - 13:12

    Helenehoudvananne!:

    Liefjee,
    poeh je school klinkt wel een beetje primitief maar het is vast wel leuk! is er op die school zelf ook geen electriciteit? Hahah nou als ik daar zat zou ik ook veel te veel eten hoor! lijkt me super lekker al dat versgemaakte stokbrood enzo!
    ik heb je ook nog gemaild en je filmverslag zie je dus zoals vera al zei volgende week(: heb je ook geen andere foto's? ik ben namelijk wel heeel erg benieuwd!
    xxxxxx<3

  • 28 Maart 2010 - 09:14

    Floortje:

    Pff dat is echt veel eten! Krijg er honger van haha!
    Ik ben blij dat het zo goed met je gaat! Ik had nog niet echt het gevoel dat je weg was de laatste 2 weken omdat ik helemaal neimand heb gezien, maar ik denk dat dat missen nog wel gaat komen jammer genoeg! was gewoon hier gebleven dan hadden we deze problemen neit gehad haha!
    dikke kus xx

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Actief sinds 10 Maart 2010
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 63601

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 27 Augustus 2014

Kiten in Kroatie

06 December 2012 - 05 Maart 2013

India/Asia Adventure met Sjoske

23 Juni 2012 - 30 Oktober 2012

canada!

11 Maart 2010 - 12 Juni 2010

Mijn eerste reis: Frankrijk

Landen bezocht: