14 juni - Reisverslag uit Kamloops, Canada van annechientabak - WaarBenJij.nu 14 juni - Reisverslag uit Kamloops, Canada van annechientabak - WaarBenJij.nu

14 juni

Blijf op de hoogte en volg

15 Augustus 2012 | Canada, Kamloops

Hello everybody!

Ik begin problemen te ondervinden met de talen. Ik kan niet meer zo goed nederlands praten als normaal omdat ik de zinsbouw fout doe en soms niet op het goede woord kan komen.
Dit had ik ook toen ik in Frankrijk was en ik vind het wel grappig, al kan het soms ook irritant zijn… De afgelopen dagen had ik ook nog een frans meisje in KidsProgram, dat was wel leuk, kon ik lekker frans oefenen. Maar ik haalde wel engels en frans door elkaar, want er waren ook 2 engels sprekende kindjes. Ze waren alledrie super lief, en 6 of 7 jaar, dus dat was ook geweldig. Ik heb een indrukwekkende hoeveelheid knutsels met ze gemaakt :P (kikker, kat, boot, stoomboot, olifant, ballonnetje, huis, ander huis, hoedje, vliegtuigjes, blaadjes van verschlilende planten onder je papier en dan tekenen, het is allemaal heel leuk geworden, en dat laatste ga ik in mijn kamer ophangen omdat het mooi en kleurig is)

Afgelopen zaterdag was een hele leuke avond! We waren met heel wat mensen bij de rivier. Daar hebben we bij een kampvuur gezeten, gekletst, gitaar gespeeld, bier gedronken en ontzettend veel vallende sterren gezien!! Was super mooi! Daarna ben ik met Ina en Taylor en Sheila nog in de lounge geweest, waar nog een paar gasten waren. We hebben nog gedanst en gekletst. Was heel gezellig. Sheila was wrangler een paar jaar geleden, en nu kwam ze als gast/helper, ze hielp met wrangling en houskeeping.

Gister is Ina weg gegaan, naar huis. Dat vind ik echt heel jammer, ik mis haar nu al! Ina was degene met wie ik zo’n beetje het meest omging… Ze woont ergens in de buurt van Hamburg, dat is niet zo ver weg. Dus ik ga haar zeker weten weer zien! Haar vliegtuig was geannuleerd vanwege een hevige storm in Calgary (waar ze als eerste heen moest). Dus toen we haar om 6 uur ’s ochtends op het vliegveld af wilden zetten moest ze haar hele reis opnieuw boeken. Haar vliegtuig zou pas om 18.20 gaan, ze moest de nacht in Calgary doorbrengen, dan vloog ze naar Winnipeg, Montreal, Parijs en dan Hamburg!! Gister hebben we haar afgezet en morgen is ze thuis… Maar het is allemaal wel super goed geregeld, alles wordt betaald door de vliegmaatschappij, goed hotel, maaltijden etc. Eigenlijk was het best aantrekkelijk :P Ik heb nu zelf ook wel wat meer vertrouwen in vliegen, ook nu ik dit heb meegemaakt. Nu weet ik een beetje hoe het werkt enzo.

Had ik al verteld dat ik een beer heb gezien?? Ik zat op mijn bed gitaar te spelen, en keek uit mijn raam, en ik zag hem zo mijn gezichtsveld in lopen, 10 m van mijn raam verwijderd. Ik riep snel de anderen in mijn huis erbij (Esther en Theresa) en samen zagen we hem dichterbij komen, tot 3 m afstand. Hij liep naar de fruitboom vlak naar ons huisje. Maar aangezien ik ook van abrikozen houd, was er niet veel fruit over voor hem :P en waarschijnlijk maakten wij ook teveel geluid waardoor hij wegliep.
Maar het was wel spannend om een beer zo dichtbij te zien. Al was het niet een grote beer, je moet meer aan een enorme hond denken.

Vanavond komt er een groep met Harley Davidsons (motors) naar de ranch. Het is een interessante groep. Er is een nieuwe H.D. en dit is een reclame voor die motor. Deze mensen maken een tocht door BC en er zijn journalisten e.d. die met hen meegaan, allemaal voor de reclame. Ze verblijven in 5sterren hotels, en de ranch is voor hen dus een van de slechtere kwaliteits plaatsen. (Terwijl ik het verschil niet zou zien, want ik vind dat het een luxe hotel is hier)
Cynthia heeft ons gevraagd om ’s avonds in de lounge te komen en gitaar te spelen en misschien te lijndansen. Geen probleem, of ik nou in mijn kamer of in de lounge gitaar speel maakt mij niet zoveel uit. En nu krijg ik er ook nog een maaltijd in de dining room voor. Dat is waar de gasten eten, en dat eten is veel chiquer dan de staff maaltijden. Ik mag met iemand naar keuze een maaltijd daar eten op een avond dat het rustig is.

Ik heb een week vrij kunnen krijgen de eerste week van september!! Ik ga dan naar Vancouver en Vancouver Island. Ik ontmoet Amy op Vancouver Island en reis een paar dagen met haar over het eiland, dan ga ik waarschijnlijk naar Bowen Island, een mini eilandje naar Vancouver waar een vader en dochter wonen die hier in Juli waren en mij uitnodigden. En dan hoop ik nog wat van Vancouver te zien! Ik vind het super leuk om even weg te gaan, en vakantie te hebben! Ook heel leuk dat ik dit waarschijnlijk met Amy ga doen!


Het is nu woensdag 15 aug, ik heb de rest gister geschreven. Maar ik wilde nog even zeggen dat de Harley Davidson groep heel leuk was, Ik heb een hele leuke avond gehad, ze kenden zelfs de TT Assen J
Vanochtend heb ik housekeeping gedaan en dat was een hel omdat we álle kamers moesten doen!! Aangezien al die motor mensen een eigen kamer hadden…

Liefs Annechien

  • 16 Augustus 2012 - 11:38

    Anja:

    Hoi Annechien, het klinkt alsof je het heel leuk hebt! Waarom er 14 juni bovenstaat is me een raadsel, ben je behalve met de talen ook met de data in de war;-)? Je schrijft zo aanstekelijk over je belevenissen dat ik gewoon zin krijg om een kijkje te komen nemen, helaas is het een beetje te ver daarvoor! Volgende week ga ik met Heleen naar Keulen, daar heb ik ook zin in! Veel plezier weer, liefs, Anja

  • 16 Augustus 2012 - 19:36

    Oma:

    Hoi Annechien, Wat leuk dat je zo'n lang en gezellig reisverslag hebt gestuurd temeer omdat de hele familie,zowel Amersfoort als Balloo, weg is. Denk niet dat ik zielig ben hoor, want dat woord komt in mijn woordenboek niet voor. Het woordenboek in jouw hoofd heeft kennelijk ook moeite met al die talen Als je thuis komt spreek je nederlands met een frans accent, een canadese tongval en een heleboel engelse woorden er doorheen. Weet je dat Cees dat in het begin, na Zimbabwe, ook zo erg had?
    Hier is alles goed en zelfs het weer in heel Europa is prachtig. Fijn voor de vacantiegangers !
    Geniet van je feesten aan de rivier, je gitaar, je creatieve uitspattingen met, gelukkig, nu leuke kinderen,het dansen en niet te vergeten het uitzicht op de beer. Heb je een foto kunnen maken?
    Heel veel liefs en een dikke knuffel van oma .

  • 17 Augustus 2012 - 19:54

    Ari:

    Hé Annechien! Wat een leuk verslag weer! Klinkt geweldig allemaal, 's avonds aan de rivier, een beer in de buurt, een motorkaravaan en ook nog lieve kindertjes. En, ja hoor, dat is weer typisch Annechien: heeft ze een week vrij, gaat ze Vancouver en omgeving verkennen! Paar dagen Vancouver Island, dan logeren Bowen Island, dan nog wat van Vancouver zien... toch benieuwd hoeveel dagen er daar in een week gaan ;) Maar gelijk heb je, je bent er nou toch! Den Haag was ondertussen leuk, briefje komt er aan. Fijne tijd verder, liefs, Ari

  • 20 Augustus 2012 - 17:29

    Lidwien:

    Hallo Annechien

    Het is erg leuk om iedere keer jouw belevenissen te lezen. Ik heb ze nu uitgeprint en in de kantine gelegd, zodat iedereen die geinterresseerd is ze ook lezen kan. Want de ene keer vraagt Els en later Tonnie hoe het met jou gaat.
    Maar je maakt wel erg veel mee en het is zo internationaal, een mooie verrijking!!
    En heb je al gehoord dat Kirsten weggaat en Sarah hier misschien komt werken?
    Zou leuk zijn toch?
    Op dit moment is Lucie met vakantie en Marloes; Els en Kirsten zijn weggeweest en nu weer terug.
    En als straks iedereen weer terug is, willen Eelco en ik nog op vakantie, dus op het moment nog volop vakantie roosters.
    Geniet nog lekker in Canada, want voor dat je het weet is het alweer voorbij, groetjes Lidwien

Verslag uit: Canada, Kamloops

canada!

werken op de Sundance guest ranch

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2012

end of the season

16 September 2012

Holiday!!

17 Augustus 2012

Thank you

15 Augustus 2012

14 juni

26 Juli 2012

Van alles te vertellen

Actief sinds 10 Maart 2010
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 63650

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 27 Augustus 2014

Kiten in Kroatie

06 December 2012 - 05 Maart 2013

India/Asia Adventure met Sjoske

23 Juni 2012 - 30 Oktober 2012

canada!

11 Maart 2010 - 12 Juni 2010

Mijn eerste reis: Frankrijk

Landen bezocht: