Van alles te vertellen - Reisverslag uit Kamloops, Canada van annechientabak - WaarBenJij.nu Van alles te vertellen - Reisverslag uit Kamloops, Canada van annechientabak - WaarBenJij.nu

Van alles te vertellen

Blijf op de hoogte en volg

26 Juli 2012 | Canada, Kamloops

Lieve mensen!

Ik heb een heerlijke tijd gehad, en geen tijd om te schrijven.
Het is nog steeds lekker weer, al begint het wat af te koelen tot hoog in de 20 in plaats van hoog in de 30. Het is vandaag bewolkt en het rommelt al de hele middag.

Met de kinderen gaat het heel goed. Ik heb niet meer zo veel jonge kinderen gehad als in het begin. Ik heb kleinere groepen en oudere kinderen, dat is veel leuker! Als ze 5 of ouder zijn kunnen ze een stuk meer spelletjes en knutsels begrijpen, en wat ook heel fijn is: ze missen hun ouders een stuk minder!
Ik had wel één jongetje die moeilijk was. Hij zag er super schattig uit, quin heette hij. Maar op een gegeven moment, toen zijn moeder terug kwam van de buitenrit zette hij het op een gillen! De hele ranch kon meegenieten… Afgelopen week was Aubrey (een meisje, 6 jaar) er elke dag, en meestal ook nog wel andere kinderen. Aubrey is een super lief meisje dus daar had ik geluk mee deze week! Verder heb ik wat duitse kinderen gehad, dat is lastig, maar ook wel grappig. Mijn duits is niet zo goed, maar ik kan me verstaanbaar maken. Als ze me echter iets willen vertellen moeten ze het soms wel 4 keer overdoen, en soms als ik iets wil zeggen net zo. Maar ik heb veel leuke kinderen gehad. Favoriete bezigheden zijn nu: stenen schilderen en voetballen (de laatste dagen had ik 2 voetbaljongetjes).
Morgen komen er nieuwe kinderen en die zijn heel jong, 2 van 3 en 2 van 4 jaar, dus dat moet ik maar even afwachten. Ze kennen elkaar wel, ze zijn neefjes en nichtjes.

Ik heb nieuwe dingen geleerd op de gitaar, dat is heel leuk! Ghostriders in the sky is een lied dat ik aan het leren ben J Had ik al verteld over swingdance? Ik heb van James en Trish (2 wranglers) een beetje leren swingdansen, dat is een jaren ’20 dans. Ik vind het altijd leuk om te dansen. Gister avond kreeg ik een les in een ander soort swingdance. Die eerste was een bepaald soort swingdance en wat ik gister leerde was west coast, en het was heel anders. De eerste was 4/4 en de tweede ¾. Ik heb alleen geen danspartner, dat schijnt altijd het probleem te zijn bij mij :P

Gister was ik vrij, en ben ik met Trish en Stephanie naar Kamloops gegaan. ’s Ochtends had ik gereden. Het is heel leuk dat ik geen beginnerpaarden meer krijg. Ik heb met Brian gepraat en hij vroeg naar mijn ervaring, en hij zei dat hij me meer uitdaging zou geven. Toen kreeg ik Gene, een hele mooie merrie, roodbruin met zwarte manen. Ze is vrij nieuw en alleen de wranglers hadden haar nog maar gereden. Ze is echter niet geschikt als wrangle paard omdat ze niet stil wil staan en nog niet zo betrouwbaar is. Ik vond haar heel leuk, ze was alleen nog niet gewend aan neckrein (dat ze reageert op de druk van je teugels op haar nek). Ze heeft fijne gangen en kan super snel! Gister reed ik Sunny, dat is een nog nieuwer paard dan Gene. Hij is palomino, heel mooi, en ik denk dat hij quarter x arabier is. Hij was super leuk, nog leuker dan Gene omdat hij gevoeliger was. We gingen naar Twin Pines, een heel mooi plekje met een geweldig uitzicht over de hele vallei! Na de rit gingen we gelijk weg (Tris Steph en ik met Trishs auto) In Kamloops gingen we naar HelloToast, een super leuk klein restaurantje waar ik heerlijk lunch heb gegeten. Toen naar Vallue Village, een grote tweedehands winkel waar zo’n beetje de hele ranch kleren vandaan haalt. Ik heb en hele mooie riem gekocht, een rokje, een horloge en 2 voorleesboeken voor de kinderen. We zijn naar wat andere winkels geweest, onder andere heb ik nu een werkende simkaart voor hier in Canada!!!
We hebben als avondeten een picknick gekocht en die gegeten bij een riviertje hier vlakbij de ranch. Het was een geweldige dag!

Zaterdag hadden we een leuk feestje, zoals elke zaterdag J Er waren ook 2 mensen jarig voor wie we een ijs taart hadden gekocht. Maandag was Tal jarig (Cynthia’s broer, geweldige persoon) en gingen we bij hem op bezoek, was ook super gezellig!
Maandag is Amy’s (crazy brit) verjaardag en we willen een speurtocht voor haar maken over de ranch, en dan op het eind een zelfgemaakte ijstaart J

Ik kreeg vorige week of 2 week geleden een pakketje van een familie die hier was geweest met 3 kinderen waar ik op had gepast. Ze wonen in Vancouver en stuurden me Nederlands eten omdat er een Nederlandse winkel in Vancouver is :P Echt heel lief, en ook super veel! Wel 4 pakken stroopwafels, een pak speculaas, 2 zakken Venco drop, 2 van die rolletjes droste chocola, hagelslag van de ruiter, echt super lief! En vooral de tekeningen erbij braken m’n hart! ‘Thank you for playing with us’ stond er op eentje. De kinderen heetten Rayah, Anabella en Ava.

Vandaag zijn er twee beren gezien op de ranch! Jess, werkt in de bediening, heeft een aantal foto’s gemaakt en de twee beren waren heel mooi! Ik wou ze ook zien maar dat lukte niet… Volgende keer maar :P

Verder is er een gat gevallen tussen de laatste blog en deze waarin ik eigenlijk niet meer precies weet wat er is gebeurt :p de dagen vloeien in elkaar over… En de tijd gaat super snel!

Ik vind het trouwens heel leuk om van iedereen mailtjes te krijgen en op de hoogte gehouden te worden van wat er gebeurt! En post is helemaal geweldig J ansichtkaarten en brieven zijn van harte welkom :P

Liefs Anne

  • 26 Juli 2012 - 23:24

    Susanne:

    Hoi anne, wat fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Ik wou je nog zeggen dat als het kan osoyoos ook een heel leuk stadje is om eens te bezoeken met een lekker strandje. Wat verder naar boven langs het meer zit een leuk klein winkeltje met leuke spulletjes, echt heerlijk ijs en iets met speciale bessen ofzo(?) Geniet in ieder geval van je tijd daar en de prachtige omgeving!

  • 27 Juli 2012 - 16:32

    Helene:

    Hee lieverd!
    Super om je verhalen zo te lezen! Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Kaartje gaat komen, misschien wel uit Frankrijk of Spanje! ;)
    Dikke kus!

  • 28 Juli 2012 - 03:17

    Marjolein:

    Hey anne ik heb je een kaartje vanuit barcelona gestuurd hoor! Fijn dat je het zo naar je zijn hebt, en wat vet dat je op die andere paardjes mag rijden! liefs

  • 29 Juli 2012 - 20:50

    Annechien:

    Hoi Annechien,
    Met plezier je nieuwe reisverslag gelezen. Fijn dat je het nu naar je zin hebt, Ik ben vanmiddag aan een echte brief begonnen, maar vond het wel leuk om toch even te reageren. Een brief duurt volgens je ouders ongeveer 3 weken. Geniet van alle mooie en leuke dingen. Veel liefs uit (eindelijk) een warm en zonnig Rolde. Kus van oma

  • 05 Augustus 2012 - 14:33

    Vera:

    Hee anne! Klinkt helemaal super daar! Wat leuk dat de kinderen leuk zijn en dat je wat meer uitdaging krijgt met rijden haha :) heel veel plezier nog en een dikke kus uit frankrijk !

Verslag uit: Canada, Kamloops

canada!

werken op de Sundance guest ranch

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2012

end of the season

16 September 2012

Holiday!!

17 Augustus 2012

Thank you

15 Augustus 2012

14 juni

26 Juli 2012

Van alles te vertellen

Actief sinds 10 Maart 2010
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 63642

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 27 Augustus 2014

Kiten in Kroatie

06 December 2012 - 05 Maart 2013

India/Asia Adventure met Sjoske

23 Juni 2012 - 30 Oktober 2012

canada!

11 Maart 2010 - 12 Juni 2010

Mijn eerste reis: Frankrijk

Landen bezocht: