Holiday!! - Reisverslag uit Kamloops, Canada van annechientabak - WaarBenJij.nu Holiday!! - Reisverslag uit Kamloops, Canada van annechientabak - WaarBenJij.nu

Holiday!!

Blijf op de hoogte en volg

16 September 2012 | Canada, Kamloops

Hee allemaal,

Ik ben net terug van een weekje vakantie op vancouver Island. Dat was heerlijk, lekker voor een weekje weg van de ranch, daar was ik wel aan toe.
Ik ga proberen een schema te geven, zonder al te veel uit te weiden :P
Ik vertrok zondag samen met Amy, met een geleende auto, naar vancouver. Daar verdwaalden we in Langley, een buitenwijk, (terwijl we eigenlijk maar 1 weg de hele tijd rechtdoor moesten volgen… Ferrie naar Victoria. In de supermarkt ontmoeten we Adrian, die ons een camping adviseerde. Daar aangekomen was het echter vol en moesten we alsnog een andere camping proberen. Na ons avondeten op ons campinggasje weer terug Victoria in, met Adrian (die ons wel wat meer van de stad wilde laten zien) naar The Mint, een schattig restaurant/barretje. Om 12 moesten we weer terug zijn op de camping, hekken sloten.
Maandag gingen we toch maar whalewatchen, alhoewel het heel duur was. We krijgen waarschijnlijk nooit meer de kans orka’s te zien dachten we… Maar we zaten 3 uur te bevriezen op een boot, zagen kwallen en zeehonden en zeeleeuwen (!), maar geen orka’s… Het bedrijf zei dat we terug konden komen wanneer we wilden en dan zouden ze ons nog een keer meenemen, gratis. Maar we wilden ’s middags lekker door Victoria rondlopen. Victoria is een super leuk stadje, heel mooi, álle mensen zijn aardig!! Iedereen lijkt ook heel gelukkig, en er zijn bijna geen zwervers! Die nacht hebben we een andere camping opgezocht, Goldstream genaamd. Deze was veel beter dan de eerste. De eerste was een beetje rommelig en dicht op elkaar, deze was met veel privacy, en in een prachtig natuur park! Dinsdag een prachtige wandeling door het park gemaakt, en toen vertrokken richting Tofino, een plaatsje wat bekend staat om zijn surfgelegenheid. 2 uur voor Tofino zijn we gestopt en hebben een prachtig plekje gevonden om te kamperen, aan het water, op een strandje, met prachtig uitzicht! We hebben een vuurtje gemaakt en de hele avond gitaar gespeeld. Amy speelt ook gitaar, dus het is heel leuk om samen te spelen!!
Woensdag heel vroeg naar Tofino doorgereden, tent opgezet en het stadje ingegaan op zoek naar een surfschool. Het hele stadje bestond uit surfscholen, maar we hielden het maar bij de eerste, de prijzen zouden overal toch wel ong hetzelfde zijn. We liepen nog een stukje door het stadje en vonden een heel leuk gallerijtje met kunst van de indianen, the natives. Schilderingen met onder elk een verhaaltje, herinnering, uitleg over iets (bijvoorbeeld een mythe, of de betekenis van een dier). Ik had het leuk gevonden daar nog langer te blijven en alles te lezen, maar we moesten naar onze surfles.
Mijn allereerste surfles…… (niet windsurfen, golfsurfen) was amazing! J Ik hou van bijna elke sport, zo dus ook surfen. Het is erg vermoeiend omdat je steeds de zee in moet lopen of peddelen, dan wacht op een goede golf en weer heel hard moet peddelen. Opstaan is ook heel lastig, de meeste keren viel ik er natuurlijk gelijk af. Maar als je staat is het wel heel leuk, geeft een kick!
De surfleraar was erg aardig, en bood aan dat we nog wel mochten blijven omdat hij ook nog zou blijven surfen. We bleven dus nog 2 uur, en in totaal hebben we dus 5 uur gesurft!! We hebben op de camping gegeten, en daarna hadden we weer met Stefan (dast was de surfleraars naam) afgesproken. We hebben ’s avonds met hem gekletst en wat gedronken, en een hele gezellige avond gehad!
Donderdag besloten we dat we toch orka’s wilden zien, dus we belden de whalewatch company, en vroegen of ze walvissen hadden gezien. Ze zeiden dat er orka’s heel dichtbij waren dus dat we ze zeker konden zien. Wij deden een wandelingetje door een regenwoud met Stefan, en sprongen toen in de auto om weer naar de andere kant van het eiland te rijden. We kwamen precies op tijd aan, had geen 10 min later moeten zijn. En we zagen de orka’s, ze kwamen heel dichtbij, we konden wel op 50 meter afstand komen. Ze bewegen heel langzaam en statig. Je ziet ze steeds even boven komen en dan gaan ze weer onder. Op een gegeven moment zwommen ze onze kant op, en 1’tje zwom onder de boot door!!!! 3 meter van mijn voeten! Het zijn sociale beesten denk ik. Ze zwommen vaak met 2 of 3 tegelijk dezelfde kant op, en dan dicht bij elkaar en ze kwamen tegelijk boven. ER was ook een baby orka.
We sliepen weer op dezelfde camping, Goldstream, die zo fijn was, en de volgende ochtend zijn we om 5 uur opgestaan en naar de ferrie gegaan, want die middag moest Amy weer op de ranch zijn, ze zou zondag naar huis (engeland) vliegen. Ik bleef in Vancouver. Ging wandelen in Stanley Park, en sliep in Samesun youth hostel. Het was een groot hostel, met allemaal jonge mensen, backpackers. Vooral heel veel duitsers, maar in ontmoette ook een nederlands meisje. In een jeugdhostel zijn de gesprekjes allemaal zo’n beetje hetzelfde, na een paar had ik dat wel een beetje gehad. Ik had wel een leuk en beter gesprek met de mensen op mijn kamer, 2 duitsers, die een wandeltocht van een paar dagen hadden gedaan door de wildernis.
Zaterdag ging ik naar Bowen Island (een klein eilandje, soort schiermonnikoog). Daar woont Anya’s vader en Anya was daar ook een weekje. Ik heb Anya en haar vader op de ranch ontmoet en ik kon het goed met ze vinden, dus ik hield contact. Zaterdag gingen we eerst naar een tweedehands winkeltje waar ik voor 7 $ een spijkerbroek, een rokje, een kashmier vest, een boek en een armband heb gekocht!!! Toen gingen we kanoën, daarna hadden ze een vrienden en familie avondeten, dus ik heb heel veel mensen ontmoet die avond. Zondag zou er een zeilrace zijn en ik mocht mee op de zeilboot. Er was een grappig moment waarop iemand mij vroeg: so you are sailing on topless tomorrow? En ik was verbaasd en vroeg: huh? Does everybody do that? (ik dacht dat ik topless op die boot moest) en de ander lachte heel hard en zei: nooo, de boats name is topless!! Die naam, hoorde ik later, is omdat er geen kajuit op de boot is, dus geen top…
De wedstrijd was leuk, het was best een grote zeilboot, veel groter dan de valkjes waar ik tot nu toe op gezeild heb. Ik kon dan ook weinig doen… Maar de crew, er waren in totaal 7 mensen aan boord, was super aardig!
Echte canadezen, heel relaxt en open. Ik heb ontdekt dat de meeste canadezen hele fijne mensen zijn. Omdat ze zo aardig en rustig zijn is het vrij makkelijk om je op je gemak te voelen. Canada is ook nog eens een prachtig land, dus eigenlijk is dit een perfecte combi J
Na de zeilrace zondag ging ik naar Vancouver om daar een hapje te eten met Adriana, een nederlands meisje dat ik op de ranch heb leren kennen. Ze studeert dit jaar in Vancouver, dus was leuk om haar even te zien. Zij nam 2 vrienden mee, en we aten in een leuk libanees restaurantje, was heerlijk.
Daarna naar huis…. In de bus, en Jess kwam me ophalen vanaf het busstation, dat was heel lief van haar want het was 2.30 ’s ochtends :P

Nu over de afgelopen dagen nog wat.
Ik heb een paar keer in de bak gereden, ben heel blij dat dat kan! Ik mis het trainen, buitenrijden is leuk, maar na een paar keer trainen is het nog veel leuker om naar buiten te gaan. Plus dat in de bak rijden me ook veel voldoening geeft, als het goed gaat en mijn paard luistert goed wordt ik daar heel blij van! En ik heb BARREL RACEN gedaan, dat was zoooo leuk, dat wil ik zeker nog een keer doen! We hebben tijden opgenomen, mijn snelste was 21,5 sec. We hebben ook video’s, eentje staat op facebook, als je hem wil zien, ik ben erin getagt.
In de video’s kan je ook goed zien wat je volgende keer anders wil doen… Mijn paardje heette Dory, en ze vond het super leuk! Ze racete erop los, als ik de eerste helft om de barrel was gedraaid, snapte ze al ongeveer waar ze heen moest :P
Vandaag viel er iemand van zijn paard tijdens mijn rit. Ik ging met Dave (wrangler) mee, en er waren 4 gasten in zijn groep. Ze waren een halfuur daarvoor met hun privé vliegtuig (!) geland in cache creek, en opgehaald. Nu wilde de moeder eigenlijk niet met haar dochter rijden omdat die een beginner was. (maar de moeder was ook een beginner, en een zeurkous bovendien) Tijdens het galoperen bleef Dave met de 2 meisjes achter en ik ging voorop, ik vond het wel leuk om een beetje wrangler te zijn. Bij de derde keer ging het paard van de moeder een beetje van de trail, en daarna maakte het een bocht terug naar de trail, en viel ze eraf. Ze droeg ook nog eens geen cap (ik draag nog steeds een cap hoor papa en mama), dus ze landde best hard op haar hoofd. Ze was in shock en beefde helemaal. Ze is met de ambulance opgehaald, waarschijnlijk alleen een hersenschudding.

Gister heb ik weer een beer gezien!! Het was een bruine deze keer, hij zag er knuffelbaar uit :P Er zijn een paar beren rond de ranch, en ze komen best dichtbij… Ik ben niet echt bang voor de beren, ik vind het mooie dieren! Eigenlijk zou het misschien beter zijn als ik wel bang was…

Dit is wel weer lang genoeg, voor foto’s moeten jullie facebook eerst maar even bekijken, ik zal proberen snel foto’s up te loaden naar de blog, maar het duurt zo lang :P

Liefs, Anne

  • 17 September 2012 - 12:02

    0ma:

    Hoi avonturierster, Met plezier je verslag gelezen. Vanavond ga ik in Balloo facebook kijken, want ik ben nieuwsgierig naar je foto's
    Je hebt zo'n spannend leven dat je nooit meer kunt wennen aan een gewoon Hollands bestaan.
    Papa, die vanmorgen na de tandarts een kop koffie kwam drinken, vertelde wat je nog allemaal van plan bent in India.
    Hier alles oké.
    Ik moet nu weg maar ik wilde even reageren op je enthousiaste en spannende verhaal. Heel veel liefs en de groeten van Ria die afgelopen weekend haar 50e verjaardag vierde op een camping in Baarn.
    Knuffel van oma

  • 17 September 2012 - 17:14

    Sarah:

    hee anne,
    als jij terug bent krijg je vast heimwee naar Canada! je klinkt ontzettend enthousiast! wat super leuk allemaal, dat je al die mensen hebt ontmoet, dat je orka's hebt gezien, dat je voor wrangler mocht spelen en natuurlijk vooral dat je weer lekker veel mag rijden!
    groetjes

  • 20 September 2012 - 21:11

    Ari:

    Ha Annechien, Wat een geweldige verhalen allemaal! O ja, dat is zeker wat voor jou: paardrijden, muziek maken, veel zien, veel beleven, gezelligheid, sportief, leuk gezelschap, leuke gesprekken. En zo veel! Word jij nooit moe? Ik heb genoten van je verslag. Mooie foto's ook op fb. Nog een paar fijne weken gewenst & groetjes!

  • 09 Oktober 2012 - 16:20

    Noortje:

    Lieve Anne! wat super leuk om alles te lezen, wat een avonturen! En wat super gaaf dat je orka's hebt gezien!! je hebt echt de tijd van je leven of niet? ;-)

Verslag uit: Canada, Kamloops

canada!

werken op de Sundance guest ranch

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2012

end of the season

16 September 2012

Holiday!!

17 Augustus 2012

Thank you

15 Augustus 2012

14 juni

26 Juli 2012

Van alles te vertellen

Actief sinds 10 Maart 2010
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 63601

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 27 Augustus 2014

Kiten in Kroatie

06 December 2012 - 05 Maart 2013

India/Asia Adventure met Sjoske

23 Juni 2012 - 30 Oktober 2012

canada!

11 Maart 2010 - 12 Juni 2010

Mijn eerste reis: Frankrijk

Landen bezocht: