Hemelvaart en weekend - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van annechientabak - WaarBenJij.nu Hemelvaart en weekend - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van annechientabak - WaarBenJij.nu

Hemelvaart en weekend

Door: annechientabak

Blijf op de hoogte en volg

17 Mei 2010 | Frankrijk, Parijs

Ik heb weer lekker veel gedaan de afgelopen dagen.
Donderdag waren we vrij omdat het hemelvaart was, vrijdag moesten we een halve dag naar school en dan gisteren eergister weer lekker vrij.
Dinsdag kwamen de ouders en broer van Julien. Zij komen ook uit België en kunnen dus ook een beetje nederlands praten. Dat is echt grappig. Juliens broer zei tegen me dat hij altijd heel slecht in nederlands was geweest omdat hij de 'g' niet uit kon spreken. En dan moest hij voor de klas komen en als straf zinnen zeggen met 'gegeven' en 'gegaan'.
Woensdag waren er nogal wat probleempjes... op school een lang gesprek met Freek en Hervé over wat er niet goed gaat en wat wel. En er was wat gedoe omdat Sebastian dit weekend naar z'n vriendin wil (waar hij nu uiteindelijk ook is geweest), maar hij wilde donderdag al gaan en dan vrijdag vrij van school, en dat vond de school niet goed. Daarom was er heel veel gedoe en een hele catastrophe. Maar ja, uiteindelijk is hij vrijdag toch vertrokken, en gister avond laat terug gekomen.
Na school woensdag ben ik naar La Caille gegaan, daar waren we met: Lin, Frederik, Frederic, Martin, Silvana, ik, en aan het eind ook Ziggi (NL'se jongen die op La Caille woont).
was heel gezellig, gepingpongt, gevolleybalt, en... gegamed (kaartspel, heel leuk)
Vervolgens heb ik bij Mary Lou gegeten (crêpes) en daarna gingen we naar Amel. Daar hebben we gepokert en een ander té grappig spel gegaan. We hebben echt heel veel gelachen!!
Donderdag kwamen er heel veel mensen van de sejour bij mij thuis. Dat was ook heel gezellig, we waren met z'n 12'en ofzo, en Lin ik en Ziggi (de drie nederlanders) hebben poffertjes gebakken!!! :) was echt leuk (en lekker)! het woord poffertjes is trouwens erg moeilijk uit te spreken voor fransen. (het is makkelijker te eten dan uit te spreken, zei Hortense al)
Vrijdag ben ik na school nog even bij Amel blijven hangen, ik had namelijk koken en dat doen we bij haar thuis. WE hadden guacamole gemaakt en aten dat met chips, en rijst met een hele lekkere saus, en nog twee peer-amandel taarten. Echt super lekker!!
Toen ben ik naar Frederik (de kleine) gegaan (bij Mary Lou).
wacht, ik zal even uitleggen wie Mary Lou nou ook al weer is, want dat is misschien niet zo duidelijk meer voor sommigen: Mary Lou is lerares op school voor de lessen clown, ze is gast moeder van Lin en Frederik (kleine), en ook nog vriendin van mijn gast ouders, dus ik zie haar erg vaak.
Maar het was heel leuk daar, lekker weer gekaart, gegamed :)
Ik heb ook daar gegeten, en daarna hebben we Avatar gekeken! In het frans met Engelse ondertiteling, en ik begreep het allemaal!!! goed hee?
O ja, en 's middags heeft Perl (oudste dochter van Mary Lou) me getekent, ze kan heel goed tekenen en het is heel mooi geworden!! ik ben goed te herkennen.
Zaterdag middag ben ik naar Bourbon gegaan met wat mensen. Na Bourbon zijn we naar Amel gegaan, daar hebben we de avond gezeten, en daar heb ik ook geslapen. We hebben film gekeken, gepokert, en wat cider gedronken.
zonder kwam ik tussen de middag thuis en ik heb de rest van de middag niet zoveel gedaan... beetje huiswerk gemaakt, en le petit prince geleerd.

Vandaag hadden we voor de eerste dag Elly voor theatre. Dat is wel gezellig, helemaal anders dan met Hervé. Eerst vond ik het niet zo leuk om het toneelstuk over le petit prince te doen, maar ik denk toch dat het wel leuk gaat worden.
Eind deze week hebben we de stage du chant (zingstage). We beginnen woensdag avond, en vrijdag avond is het optreden. We moeten allemaal de CD luisteren, maar daar komt het bij mij niet echt van... de liedjes zijn wel mooi, maar op de cd zijn de stemmen heel raar. En ik ken ze al wel redelijk, er zijn heel wat mensen die het minder kennen :P

Ik geloof dat het mooie weer weer aan het terugkeren is!! Het wordt weer steeds beter, gelukkig. Hopelijk vanaf nu tot het eind gewoon super weer!!

Groetjes,
Annechien

  • 19 Mei 2010 - 09:44

    Oma En Opa:

    hallo Annechien, Het is hier eindelijk ook mooi weer !!!! Als ik het zo lees, heb je een druk, maar erg gezellig leven.Er is een spreuk: Leven als God in Frankrijk,en dat klopt bij jou. Geniet er van.Over een paar weken zien we je lachende snuit hier weer verschijnen.Nu ga ik naar Anholt om opa te vertellen wat je allemaal geschreven hebt. Tot ziens, oma

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Actief sinds 10 Maart 2010
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 63606

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 27 Augustus 2014

Kiten in Kroatie

06 December 2012 - 05 Maart 2013

India/Asia Adventure met Sjoske

23 Juni 2012 - 30 Oktober 2012

canada!

11 Maart 2010 - 12 Juni 2010

Mijn eerste reis: Frankrijk

Landen bezocht: