Aangekomen in Kroatië - Reisverslag uit Kučište, Kroatië van annechientabak - WaarBenJij.nu Aangekomen in Kroatië - Reisverslag uit Kučište, Kroatië van annechientabak - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Kroatië

17 Juli 2014 | Kroatië, Kučište

Lieve mensen,

Ik zal vanuit Kroatie toch even een paar verslagen schrijven aangezien ik in de 7 weken dat ik hier ben vast wel weer avonturen ga beleven!

De heenreis duurde zo'n 2 dagen met veel treinen, bussen wachten en vliegen. Tijdens de overnachting in frankfurt dacht ik meerdere keren mensen verdacht naar de bagage te zien staren, maar ik heb ze allemaal weggejaagd! Bij het inchecken van de bagage moest ik mijn toneelskills aanspreken om in plaats van 1 kite en 1 board 4 kites, 2 boards en nog veel meer troep erdoorheen te lullen..

Kroatie so far is heel mooi. Afgelopen week nog niet heel veel wind gehad in verband met wolken, regen en we kregen zelfs een tornado langs! Komende weken wordt het weer waarschijnlijk beter en komt er dus ook meer wind.
De 2 sessies die we hebben gehad waren wel lekker in bikini en ik heb de backroll voor het eerst geland!! We hebben een north kiteschool op 500m van ons huis met leuke mensen waar we ook onze spullen mogen stallen en mensen ons advies kunnen geven! Elke dag gaan we een nieuw trucje oefenen uit de tricktionaire! En zonder wind hebben we ons overigens ook niet verveeld met wakeboard sessies, suppen (stand up paddle), zonnen, fietsen, zwemmen en koken! Ook zijn we begonnen met kroatisch en pools leren, boodschappen lukken al aardig in het kroatisch!

We slapen in een kamertje onder het huis van Neno, een vriend van mijn oom, op 200m van de zee! Hij heeft een zwembadje en mooie tuin met citrusvruchten aan de bomen en hij maakt zijn eigen wijn, een levensgenieter dus!

Naast sporten is er natuurlijk ook tijd voor een feestje! De Argentijnen hier vonden het maar wat leuk om ons enige Nederlanders uit te lachen na de wedstrijd, maar gelukkig is dit recht gezet in de finale! Daarnaast zijn we met een groep Poolse vrienden naar een schuimparty geweest.
Een kroegje met pooltafels en tafelvoetbal hebben we deze week ontdekt, en gister gewoon lekker op het strand gezeten met een paar kroatische mensen en een gitaartje!

Voor nu veel liefs uit Kroatie en iedereen veel zon (en wind) toegewenst!

• 19 Juli 2014 - 18:33

Oma:

Hoi Annechien,

Je bent weer met een verslag op "waar ben je nu" en dat is erg gezellig. Voor het weer hoef je niet ver te reizen, want het is hier 35 graden en het waait lekker. Geniet lekker van je vrijheid en kom thuis met een ratjetoe van kroatisch, pools, engels en natuurlijk hartstikke bruin. Veel liefs van 0ma

• 25 Juli 2014 - 16:24

Jelmer:

Heyy Annechien,

Tof om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je weer lekker op avontuur bent!

Wij hebben Parijs gehaald met de hele groep, dus allemaal trotse kinderen :)

Lekker genieten van je vakantie/ wind en tot na de zomer!

Liefs en een knuffel

Jelmer

• 25 Juli 2014 - 16:25

Jelmer:

Heyy Annechien,

Wij hebben Parijs gehaald met de hele groep, dus allemaal trotse kinderen :)

Lekker genieten van je vakantie/ wind en tot na de zomer!

Liefs en een knuffel

Jelmer